Успехът на един стартъп не е толкова сложен, колкото всички си мислим. Това е сравнително прост, на теория, процес за който се изискват три основни фрагмента + много постоянство и страст.
Рисковите инвеститори по цял свят имат критерии и изисквания, чрез които могат да разпознаят един потенциално успешен стартъп. Колегите ни от Funders and Founders са събрали трите основни елемента на успешните стартиращи компания в една инфографика.
Трите елемента са:
- Отличен екип – ако има нещо, без което един бизнес не може да стане успешен, то това е добрият екип. Добрият екип от своя страна има много характеристики – правилните хора с точните умения, които се сработват като Макс и Мориц, Батман и Робин, Бърт и Ърни и т.н.
- Пазарен потенциал – първата главна съставна част на пазарния ви потенциал е броят на вашите потенциални клиенти, или хората, които биха купили вашия продукт. В зависимост от това колко е нишово вашето предложение, ще зависи и големината на вашия потенциален пазар. Втората съставна част на пазарният ви потенциал е наличието на конкуренти. Може да сте избрали голям пазар със стотици милиони потенциални клиенти, но да имате много конкурентни бизнеси, които вече обслужват набелязана от вас ниша.
- Добър продукт – продуктът или услугата е нещото, което вашите клиенти купуват – ако е качествен и съответства на клиентските нужди (това, което клиентите искат), продуктът ви ще бъде търсен и използван. Ако обаче сте сътворили продукт, който изобщо не отговаря на търсенето и потребностите на вашите клиенти, то може би трябва да разберете повече за тях. В тази статия даваме доста добра техника за създаване на ранен продукт (прототип), чрез който да съберете обратна връзка от своите клиенти.
Със сигурност това не са единствените критерии за инвестиция и успех, но според инвеститорите без тези три елемента рисковете за провал са много по-големи.
Споделете тази статия със своите приятели, за да се вдъхновят.