Много от нас имат поне едно неприятно преживяване с такси, свързано с несигурна кола, нелюбезен шофьор или още по-нелюбезен диспечер. Иновацията в българското мобилно приложение TaxiMe цели да сложи край на тези „приключения” и предлага решение за подобряване на услугите в таксиметровата индустрия.
Стартъпът разработва безплатно за крайния потребител мобилно приложение за iPhone и Android, което позволява да повикате бързо и лесно такси на стандартна тарифа, като контролирате и следите услугата през цялото време.
Удобство за клиентите
Това, което прави приложението различно и по-удобно за потребителите от телефонното обаждане е, че предварително получавате пълна информация за шофьора и колата, както и приблизителната стойност на курса. В допълнение в реално време виждате местоположението на колата върху карта с гео локализация. „Освен всичко това, вероятно най-големият плюс на TaxiMe e, че ви обслужват подбрани шофьори селектирани на база рейтинг – клиентите на приложението дават оценка за работата на таксиметровия шофьор, който ги е возил и така формират рейтинга на шофьора в системата.
Системата е изработена така, че когато повикате такси, приложението изпраща най-близката до вас кола, която е с най-висок рейтинг от оценки на предишни клиенти.
Колкото по-професионален е един водач на такси от системата, толкова по-добри оценки ще получава. Колкото по-добри оценки получава, автоматично толкова повече клиенти ще има.

Удобство за водачите
Таксиметровите шофьори, които използват мобилната платформа TaxiMe, имат привилегията да получават поръчки директно от клиента, на своя смартфон или таблет и без връзка с диспечер. След това чрез навигация стигат до клиента, като на картата предварително виждат маршрута и местоположението му. Ключов момент за тях е оценката, която клиентите им присъждат в края на пътуването, което пък е от значение за броя на следващите им поръчки.
Бизнес модел и развитие
Използването на услугата от краен потребител е безплатно, така че от бизнес гледна точка TaxiMe генерира своите приходи като получава комисионна от таксиметровите шофьори за изпълнените поръчки. Цената за пътуващия не се променя – той заплаща това, което така или иначе плаща, когато си повика такси чрез обаждане на диспечер.
Продуктът е въведен официално на българския пазар през 2013 г. от Христо Чернев и неговия партньор Тихомир Петков, като оттогава претърпява ежедневно развитие.
Стартиращата компания TaxiMe вече е подкрепена с финансиране и менторска мрежа от българския стартъп акселератор Eleven.
Използвайте TaxiMe за iOS и Android и споделете вашите впечатления.