Начало / All / Използването на такси вече е приятно преживяване

Използването на такси вече е приятно преживяване

TaxiMe-Visual-720x340_new

Много от нас имат поне едно неприятно преживяване с такси, свързано с несигурна кола, нелюбезен шофьор или още по-нелюбезен диспечер. Иновацията в българското мобилно приложение TaxiMe цели да сложи край на тези „приключения” и предлага решение за подобряване на услугите в таксиметровата индустрия.

Стартъпът разработва безплатно за крайния потребител мобилно приложение за iPhone и Android, което позволява да повикате бързо и лесно такси на стандартна тарифа, като контролирате и следите услугата през цялото време.

Удобство за клиентите

Това, което прави приложението различно и по-удобно за потребителите от телефонното обаждане е, че предварително получавате пълна информация за шофьора и колата, както и приблизителната стойност на курса. В допълнение в реално време виждате местоположението на колата върху карта с гео локализация.  „Освен всичко това, вероятно най-големият плюс на TaxiMe e, че ви обслужват подбрани шофьори селектирани на база рейтинг – клиентите на приложението дават оценка за работата на таксиметровия шофьор, който ги е возил и така формират рейтинга на шофьора в системата.

Системата е изработена така, че когато повикате такси, приложението изпраща най-близката до вас кола, която е с най-висок рейтинг от оценки на предишни клиенти.

Колкото по-професионален е един водач на такси от системата, толкова по-добри оценки ще получава. Колкото по-добри оценки получава, автоматично толкова повече клиенти ще има.

TaxiMe founder and CTO
Христо Чернев и Тихомир Петков

Удобство за водачите

Таксиметровите шофьори, които използват мобилната платформа TaxiMe, имат привилегията да получават поръчки директно от клиента, на своя смартфон или таблет и без връзка с диспечер. След това чрез навигация стигат до клиента, като на картата предварително виждат маршрута и местоположението му. Ключов момент за тях е оценката, която клиентите им присъждат в края на пътуването, което пък е от значение за броя на следващите им поръчки.

Бизнес модел и развитие

Използването на услугата от краен потребител е безплатно, така че от бизнес гледна точка TaxiMe генерира своите  приходи като получава комисионна от таксиметровите шофьори за изпълнените поръчки. Цената за пътуващия не се променя – той заплаща това, което така или иначе плаща, когато си повика такси чрез обаждане на диспечер.

Продуктът е въведен официално на българския пазар през 2013 г. от Христо Чернев и неговия партньор Тихомир Петков, като оттогава претърпява ежедневно развитие.

Стартиращата компания TaxiMe вече е подкрепена с финансиране и менторска мрежа от българския стартъп акселератор Eleven.

Използвайте TaxiMe за iOS и Android и споделете вашите впечатления.

Picture 1 credit: TaxiMe
Picture 2 credit: Entrepreneur.bg

Автор: Жале Каплан

Жале Каплан
Жале е амбициозен „заек” в голямото семейство на предприемачеството, стажант в Entrepreneur.bg и студент по журналистика.Тя е привърженик на здравословното хранене, активния начин на живот и забавленията с готини приятели. Целта й е да се развие в писането, да отразява събитията по света и да се научи да свири на музикален инструмент. Жале вярва, че доброто ще надделее...
  • Анотанета Димитрова

    ВСИЧКО Е МНОГО ХУБАВО И МОДЕРНО,НЕСЪМНЕНО,САМО ЕДИН ВЪПРОС ИМАМ АЗ ЛИЧНО КЪМ АВТОРА НА СТАТИЯТА ,ЗАЩО СИ ПОЗВОЛЯВАТЕ ДА ГОВОРИТЕ,В СЛУЧАЯ ДА ПИШЕТЕ ТАКА ЗА „НЕЛЮБЕЗНИТЕ ШОФЬОРИ И ОЩЕ ПО-НЕЛЮБЕЗНИТЕ ДИСПЕЧЕРИ“??? НАЙ-ВЕРОЯТНО ОТ ЛИЧЕН ОПИТ В КОЕТО НЕ СЕ И СЪМНЯВАМ,НО КАТО ЖУРНАЛИСТ НЕ ВИ ПРАВИ ЧЕСТ ДА ПРАВИТЕ ТАКИВА ХАРАКТЕРИСТИКИ И ДА ПОСТАВЯТЕ ВСИЧКИ ПОД ЕДИН ОБЩ ЗНАМЕНАТЕЛ !!! ТАКА ЧЕ,ВЗЕМЕТЕ СИ Я ОПРАВЕТЕ И НЕ ХАРАКТЕРИЗИРАЙТЕ ХОРАТА ТАКА ГРОЗНО,ЗАЩОТО И АЗ БИХ МАГЛА ДА СЕ ОПИТАМ ДА ОПРЕДЕЛЯ ЖУРНАЛИСТИТЕ С ЕДНА ДУМА И ПОВЯРВАЙТЕ МИ ТЯ НЯМА ДА Е НИКАК ЛАСКАВА

    • Екип

      Здравейте, Антоанета Димитрова! Винаги се радваме, читателите реагират аргументирано и със страст, като Вас. Малко сме озадачени, защото всъщност Вашият цитат „НЕЛЮБЕЗНИТЕ ШОФЬОРИ И ОЩЕ ПО-НЕЛЮБЕЗНИТЕ ДИСПЕЧЕРИ“ е неточен, откъдето идва и недоразумението. Ето нашето първо и единствено изречение от материала, касаещо повдигнатата тема: „Всеки от нас има поне едно неприятно преживяване с такси, свързано с несигурна кола, нелюбезен шофьор или още по-нелюбезен диспечер.” След внимателен поглед може да се установи, че тук обектът „кола” и субектите „шофьор” и „диспечер” са поставени в ед. ч., нечленувана форма, което ги прави необобщаващи. Вие казвате, че не се съмнявате в личния ни опит, което на практика означава, че според Вас такива неща като „несигурна кола”, „нелюбезен шофьор” и „още по-нелюбезен диспечер” съществуват, т.е. ние не сме поставили всички под един общ знаменател, както твърдите след това.

      Ние, а в частност и авторът не мислим, че всички коли са несигурни, че всички шофьори са нелюбезни, а всички диспечери – още по-нелюбезни – не, не мислим така!

      Единственият въпрос тук, който обаче Вие не задавате е, дали наистина това се е случвало поне един път на всеки. Е, признаваме, че никоя статистика не би могла да обхване 100% от потребителите, както и 100% от историята на таксиметровите превози в България и поради тази именно причина и принципите на обективност, които желаем да следваме, ще сменим израза „всеки от нас” с „много от нас”, имайки предвид житейския си опит, нашия кръг от колеги, приятели, роднини, познати и техните познати, както и различни конкретни материали в медиите от много години насам.

      Извиняваме се за езиковата неточност и Ви благодарим за коментара, това ни кара да работим още по-качествено и в интерес на нашите читатели.
      Екипът на Entrepreneur.bg