Много от нас имат поне едно неприятно преживяване с такси, свързано с несигурна кола, нелюбезен шофьор или още по-нелюбезен диспечер. Иновацията в българското мобилно приложение TaxiMe цели да сложи край на тези „приключения” и предлага решение за подобряване на услугите в таксиметровата индустрия.
Стартъпът разработва безплатно за крайния потребител мобилно приложение за iPhone и Android, което позволява да повикате бързо и лесно такси на стандартна тарифа, като контролирате и следите услугата през цялото време.
Удобство за клиентите
Това, което прави приложението различно и по-удобно за потребителите от телефонното обаждане е, че предварително получавате пълна информация за шофьора и колата, както и приблизителната стойност на курса. В допълнение в реално време виждате местоположението на колата върху карта с гео локализация. „Освен всичко това, вероятно най-големият плюс на TaxiMe e, че ви обслужват подбрани шофьори селектирани на база рейтинг – клиентите на приложението дават оценка за работата на таксиметровия шофьор, който ги е возил и така формират рейтинга на шофьора в системата.
Системата е изработена така, че когато повикате такси, приложението изпраща най-близката до вас кола, която е с най-висок рейтинг от оценки на предишни клиенти.
Колкото по-професионален е един водач на такси от системата, толкова по-добри оценки ще получава. Колкото по-добри оценки получава, автоматично толкова повече клиенти ще има.

Удобство за водачите
Таксиметровите шофьори, които използват мобилната платформа TaxiMe, имат привилегията да получават поръчки директно от клиента, на своя смартфон или таблет и без връзка с диспечер. След това чрез навигация стигат до клиента, като на картата предварително виждат маршрута и местоположението му. Ключов момент за тях е оценката, която клиентите им присъждат в края на пътуването, което пък е от значение за броя на следващите им поръчки.
Бизнес модел и развитие
Използването на услугата от краен потребител е безплатно, така че от бизнес гледна точка TaxiMe генерира своите приходи като получава комисионна от таксиметровите шофьори за изпълнените поръчки. Цената за пътуващия не се променя – той заплаща това, което така или иначе плаща, когато си повика такси чрез обаждане на диспечер.
Продуктът е въведен официално на българския пазар през 2013 г. от Христо Чернев и неговия партньор Тихомир Петков, като оттогава претърпява ежедневно развитие.
Стартиращата компания TaxiMe вече е подкрепена с финансиране и менторска мрежа от българския стартъп акселератор Eleven.
Използвайте TaxiMe за iOS и Android и споделете вашите впечатления.
ВСИЧКО Е МНОГО ХУБАВО И МОДЕРНО,НЕСЪМНЕНО,САМО ЕДИН ВЪПРОС ИМАМ АЗ ЛИЧНО КЪМ АВТОРА НА СТАТИЯТА ,ЗАЩО СИ ПОЗВОЛЯВАТЕ ДА ГОВОРИТЕ,В СЛУЧАЯ ДА ПИШЕТЕ ТАКА ЗА „НЕЛЮБЕЗНИТЕ ШОФЬОРИ И ОЩЕ ПО-НЕЛЮБЕЗНИТЕ ДИСПЕЧЕРИ“??? НАЙ-ВЕРОЯТНО ОТ ЛИЧЕН ОПИТ В КОЕТО НЕ СЕ И СЪМНЯВАМ,НО КАТО ЖУРНАЛИСТ НЕ ВИ ПРАВИ ЧЕСТ ДА ПРАВИТЕ ТАКИВА ХАРАКТЕРИСТИКИ И ДА ПОСТАВЯТЕ ВСИЧКИ ПОД ЕДИН ОБЩ ЗНАМЕНАТЕЛ !!! ТАКА ЧЕ,ВЗЕМЕТЕ СИ Я ОПРАВЕТЕ И НЕ ХАРАКТЕРИЗИРАЙТЕ ХОРАТА ТАКА ГРОЗНО,ЗАЩОТО И АЗ БИХ МАГЛА ДА СЕ ОПИТАМ ДА ОПРЕДЕЛЯ ЖУРНАЛИСТИТЕ С ЕДНА ДУМА И ПОВЯРВАЙТЕ МИ ТЯ НЯМА ДА Е НИКАК ЛАСКАВА
Здравейте, Антоанета Димитрова! Винаги се радваме, читателите реагират аргументирано и със страст, като Вас. Малко сме озадачени, защото всъщност Вашият цитат „НЕЛЮБЕЗНИТЕ ШОФЬОРИ И ОЩЕ ПО-НЕЛЮБЕЗНИТЕ ДИСПЕЧЕРИ“ е неточен, откъдето идва и недоразумението. Ето нашето първо и единствено изречение от материала, касаещо повдигнатата тема: „Всеки от нас има поне едно неприятно преживяване с такси, свързано с несигурна кола, нелюбезен шофьор или още по-нелюбезен диспечер.” След внимателен поглед може да се установи, че тук обектът „кола” и субектите „шофьор” и „диспечер” са поставени в ед. ч., нечленувана форма, което ги прави необобщаващи. Вие казвате, че не се съмнявате в личния ни опит, което на практика означава, че според Вас такива неща като „несигурна кола”, „нелюбезен шофьор” и „още по-нелюбезен диспечер” съществуват, т.е. ние не сме поставили всички под един общ знаменател, както твърдите след това.
Ние, а в частност и авторът не мислим, че всички коли са несигурни, че всички шофьори са нелюбезни, а всички диспечери – още по-нелюбезни – не, не мислим така!
Единственият въпрос тук, който обаче Вие не задавате е, дали наистина това се е случвало поне един път на всеки. Е, признаваме, че никоя статистика не би могла да обхване 100% от потребителите, както и 100% от историята на таксиметровите превози в България и поради тази именно причина и принципите на обективност, които желаем да следваме, ще сменим израза „всеки от нас” с „много от нас”, имайки предвид житейския си опит, нашия кръг от колеги, приятели, роднини, познати и техните познати, както и различни конкретни материали в медиите от много години насам.
Извиняваме се за езиковата неточност и Ви благодарим за коментара, това ни кара да работим още по-качествено и в интерес на нашите читатели.
Екипът на Entrepreneur.bg