През последните месеци почти всички сектори на икономиката у нас претърпяха сериозни загуби заради пандемията с COVID-19, обхванала целия свят. Мащабите на последствията за всички сектори тепърва ще се изчисляват. Но едно е сигурно – един от най-засегнатите браншове у нас и по света е туризмът. Затворените граници, пустите хотели и къщи за гости заради изолацията, която бяхме принудени да спазваме, на практика изцяло го прекратиха за цели два месеца и половина. Мерки, които бяха неизбежни, за да запазим здравето си, но и които са на път да фалират туризма у нас и да оставят хиляди български семейства без прехрана.
От туристическата платформа Luxury Discounts предлагат решение как може да се избегне този най-черен за страната ни сценарий, като призовават всички българи да се включат в кампанията й, наречена “Почивка в България”. Към нея вече се присъединиха редица популярни в обществото ни личности като режисьорът Ники Илиев, влогърът Валери Йорданова, както и журналистката Ивайла Тодорова. Нещо повече – кампанията подкрепиха и едни от най-престижните хотели в България, които предоставят на своите гости сериозни отстъпки и вълнуващи възможности за почивка.
Защо е важно да подадем ръка на българския туризъм
Според организаторите на кампанията “Почивка в България” всеки, който планира почивка това лято, е важно да я осъществи в България, а не в чужбина, тъй като по този начин ще помогне на българските хотели да запазят своята дейност и персонал. А това от своя страна ще осигури прехраната на хиляди български семейства, работещи в сектора. От Luxury Discounts посочват, че съществуват 29 171 места в България, които са със статут на хотели или ресторанти. Туроператорските фирми са 4 430 на брой, а самонаетите лица, упражняващи професията екскурзовод, са 1 411. Всички тези данни, които са потвърдени от Националния туристически център, показват, че над 300 000 души, заети в туризма, са застрашени от загуба на работните си места и фалит. Експертите прогнозират, че ще е необходима най-малко година българският туризъм да преодолее щетите и да се върне на нивото преди пандемията.
Какво представлява кампанията “Почивка в България”
С кампанията “Почивка в България” туристическата агенция Luxury Discounts призовава всички българи да подкрепят българската икономика и да стимулират вътрешния туризъм като закупят ваучери за почивка с отворен срок. Така те ще могат да осъществят своята ваканция у нас тогава, когато се почувстват сигурни и когато заплахата за здравето ни е изчезнала напълно. В същото време инвестираните средства ще осигурят глътка въздух за хотелите и ресторантите, които дълго време останаха със затворени врати, както и за туроператорите, които през последните месеци получаваха единствено анулации, вместо резервации.