Начало / All / Uber за България: “Не искаме да се ангажираме с конкретни дати”

Uber за България: “Не искаме да се ангажираме с конкретни дати”

Uber за България: “Не искаме да се ангажираме с конкретни дати”

Rob Khazzam, International launcher (Uber)

Ако следите технологичната сцена в България, вече може би сте чули, че американската компания Uber “навлиза в България”. Слуховете тръгнаха от отворените позиции за Генерален мениджър и Софтуерен инженер в София, които Uber публикува на своя уебсайт.

Uber е американска компания, създател на мобилно приложение, което в реално време свързва пътници, търсещи превоз, с шофьори, предлагащи превоз. Колите, които шофьорите карат, са лична собственост и попадат в пет различни класа – от всекидневен градски автомобил до висок клас черен седан или луксозна лимузина. Всеки клас автомобил има различни съответстващи цени за превоз и изисквания за шофьорите.

Навлизането на компанията в различни държави по света, предизвика недоволство и стачки на таксиметровите превозвачи, поради силната конкуренция от страна на Uber. В Германия компанията беше изправена пред забрана за дейност, която впоследствие отпадна.

Подтикнат от желание да даде отговори на многото въпроси за навлизането на Uber в България, нашият екип успя да се свърже с  Rob Khazzam, отговорен за разрастването на приложението Uber в световен мащаб.

Ето и нашия разговор с него:

В колко страни по света Uber предлага своята услуга за физически клиенти и шофьори?

Rob Khazzam (Uber): Uber оперира в над 225 града в 46 държави по света.

Къде имате технологични екипи, които работят върху развитието и подобрението на услугата?

Rob Khazzam (Uber): Имаме работни екипи във всеки град, в който предлагаме услугата. Тези екипи са отговорни за всекидневната поддръжка на Uber в съответните градове и намирането на нови подходи, по които услугата да се разпространява в тяхната общност. От друга страна технологичните ни екипи са базирани главно в Сан Франциско.

На какво, освен големината, се базират решенията ви при разрастване на Uber на нови пазари?

Rob Khazzam (Uber): Имаме желание да направим нашата услуга достъпна навсякъде за всички хора. Изключително интересни са ни пазари, в които пътниците ще имат полза от още една форма на транспорт и където шофьорите нямат достъп до усъвършенствана и безпроблемна платформа, чрез която да се свързват с потребители, които търсят превоз. Освен тези характеристики, точният момент на нашето навлизане пряко зависи от възможността ни да намерим достатъчно добър локален екип. Имаме нужда от отличен работен екип във всеки град, за да доставим удовлетворяващо преживяване на пътниците и шофьорите.

Планирате ли да дойдете на българския пазар? Виждаме, че набирате екип, но все още няма официални новини.

Rob Khazzam (Uber): Ще се въздържа от това да говоря относно времеви диапазон, но ще кажа, че сме заинтересовани от България като пазар и винаги търсим нови възможности за географско разширяване.

Ако предположим, че стартирате в България, как ще подходите към пазара на транспортни услуги?

Rob Khazzam (Uber): Нашият подход е базиран на това, от което има нужда в локалната среда. Ние проучваме различните “болкови точки” за пътниците и шофьорите и се опитваме да съобразим нашата услуга, за да успее специално да посрещне нуждите на локалното население.

Този ноември Вие взехте участие в технологичната конференцията How to Web 2014, в Букурещ. Какво споделихте с аудиторията там?

Rob Khazzam (Uber): Преди всичко, бях много развълнуван, че посетих събитието. Разказах за Uber, за маркетинговите ни стратегии, как работи нашата технология и как подхождаме към международното разрастване. Също така, споделих някои неща  за  развитието на стартиращите компании. Надявам се аудиторията да е успяла да пречупи информацията през своята предприемаческа призма и да я намери за полезна.

Бел. ред – Изводът за нас е: Uber в България ще има. Офисът на компанията ще бъде по-скоро свързан с предлагане на услугата, отколкото с аутсорсинг на технологично развитие. Кога точно Uber ще започне дейност в България е все още неясно, поради споменатия от Роб факт, че голяма част от навлизането на даден пазар се определя от наличието на надежден локален екип, който явно все още стиковат.

Този материал е част от сериите “New Beginnings” реализирани в партньорство с How to Web Conference, водещото събитие за иновации, технологии и предприемачество в Югоизточна Европа.


Автор: Редакторски Екип

Редакторски Екип
Редакторският екип на Entrepreneur.bg е съставен от млади, амбициозни и креативни хора. Целта му е да информира читателите на Entrepreneur.bg за интересните неща, случващи се около българското и световно предприемачество.