За да поддържаме разнообразие и интерес към статиите ни, в които представяме стартиращи компании, целим всяка една компания, за която пишем, да бъде различна по продукт и структура от предишните представени. Колкото и трудно да е това в малка страна като нашата, засега се справяме, а стартъпът в този материал не е изключение.
Предприемачите, с които разговаряме в тази статия, произвеждат качествени продукти за мъже, които маркетират по много успешен начин и продават по цял свят.
Какъв е този продукт, още подробности и ценни съвети от основателите, разберете от нашия разговор:
TheSocks? – Чорапите??
Точно така! TheSocks решава досадния проблем на всички работещи мъже, като им доставя високо качество бизнес чорапи до дома. Продаваме и доставяме глобално, като фокусът в началото ни е върху Англия и Западна Европа.
Какво ви накара да започнете работа по TheSocks? Защо се ориентирахте към пазара на чорапи?
Идеята се зароди в главата на Виктор Алексиев преди време, който откри, че пътувайки често, обикновено мъжете имат проблем с това да носят винаги достатъчно на брой чорапи и да са еднакво качество. Оттам идеята прогресира към e-commerce сайт за мъжки бизнес чорапи, които да се купуват под формата на абонамент (subscription), справяйки се с неудобството, което всички имаме с чорапите.
Защо мъжете трябва да си купуват точно вашите чорапи?
Не че е задължително, но който иска чорапи на атрактивни цени, доста под големите брандове като Boss, но със същото или по-добро качество, нека пробва нашите модели. Разработвали сме ги от нулата като микс от материали, начин на шиене, подсилване, ластик и т. н. Идват по 3 чифта в кутия, която също ние сме си изработили.
Какво различие се крие зад имената на всеки един от тези продукти – The Barbarian, The Samurai, The Legend, The Millionaire, The Player?
Това с имената стана малко или много случайно, но остана като идея. Докато брейнстормвахме нещо в офиса един ден, се чудехме как да разграничим продукта си от другите. Например, гледахме Boss как си кръщават моделите. Оттам на шега тръгна предложението чифт чорапи да носи името на герой от играта Диабло – и ето ти го TheBarbarian. След това доразвихме идеята и се появиха и другите модели.
Всеки от тях носи конкретно име заради вида на материала, случаите за обуване и външния вид. Например, The Legend е кръстен така, защото такъв микс на материи (98% модал и 2% ликра) не сме виждали никъде на пазара дори и при големите марки. Той също така е изключително удобен и мек, по-тънък от нормалния памук и с други свойства, като влагопропускливост, антибактериален и т.н. The Player е „по-игрив“ чорап със сини пета и пръсти и е от 100% мерсеризиран памук. Той е по-твърд при носене, но здрав и по-лъскав на вид. The Barbarian е много здрав и удобен (98% пениран памук), за всекидневно носене. The Millionaire е хибриден – модал и памук, с много интересна тъмносиня диамантена плетка, която му дава „милионерски“ вид. The Samurai е бамбуковият ни чорап, който освен че е много мек и удобен, е и много приятен на вид заради естеството на бамбука като материал.
Колко човека сте в екипа и за какво е отговорен всеки един от вас?
В момента сме 5, работещи активно:
- Виктор, който се занимава със стратегията, маркетинг и нов бизнес
- Иван е маркетинг гуру-то, но се занимава и с продукта и логистиката
- Румен и Станислав правят сайта и всичко техническо
- Аз, в общи линии правя всичко, което има да се прави
Какви са целите ви през следващите две години?
Целите ни са да станем доминантен бранд за мъжки бизнес чорапи в Европа, да имаме онлайн и офлайн присъствие в магазини, както и да разширим продуктите и добавим доставки на чорапи за жени.
Въпрос, който задаваме на всички компании е: Къде се затруднихте при стартирането на TheSocks? Респективно, как се справихте със затруднението?
Нямаше нищо лесно при никой аспект. Едно от нещата, обаче, от което нямахме никаква представа, беше как се правят чорапи, какво има вътре, какви възможности има за добавяне и т. н. Затова се хванахме с Иван и отидохме до Турция, където се срещнахме с 5 фабрики за два дена и буквално за 2 вечери станахме почти експерти. Задавахме ужасно много въпроси и използвахме наученото от първата среща преди обяд при следващата, като надграждахме.
Кажете ни една тънкост, която научихте при продажбата на физически продукти? (Със сигурност е по-различно от софтуера…)
Едно от основните неща е, че софтуерът можеш да го пробваш веднага като си го свалиш. При чорапите, много хора не биха си купили нещо ново, ако не могат да го видят или пипнат. Затова част от маркетинга ни е да показваме моделите на различни конференции, да изпращаме тестови чифтове и да търсим начините да ни има физически на различни места, защото това много по-лесно конвертира после хората към покупка от сайта.
Какъв съвет бихте дали на един стартиращ предприемач? Какво сте научили сами и искате да предадете на другите?
Много често човек тръгва от една идея и когато с времето влезе в детайлите, може да забрави какво е било основното, което е искал да покаже и направи. Фокусът върху фундамента на бизнеса не трябва да се забравя, дори и идеята и изпълнението да еволюират с времето. Другото е, че винаги нещата излизат по-скъпо и по-бавно, отколкото си мислим. Често човек работи и изглежда, че не прави прогрес, но е много важно да помни следното: Прави малко прогрес всеки ден и накрая резултатът ще дойде (процесът обикновено не тече линейно, а експоненциално, при развитието), важното е да издържиш достатъчно дълго.
И накрая – вие самите отворени ли сте за съвети и обратна връзка от нашите читатели?
Разбира се! Това са най-полезните отзиви. Насърчаваме читателите да разгледат сайта ни и да пратят всички възможни мнения, критики и съвети – било то за естеството на нашата дейност или за самата страница. Така ще можем да фиксираме пропуски, ще знаем за нагласите и ще намерим начин да подобрим нещата.
Сподели тази статия със своите приятели, ако смяташ, че повече хора трябва да разберат за тези българи. : )