Начало / Новини / Конкурсът за иновации “Избран продукт на годината” стартира сезон 2025

Конкурсът за иновации “Избран продукт на годината” стартира сезон 2025

Продукт на годината

Новият представител за България на „Избран продукт на годината“, г-жа Ирена Комитова и нейният екип събраха представители на бизнеса, медиите и бизнес организациите, за да дадат старт на тазгодишното издание на конкурса за иновации.

Специални гост лектори на събитието бяха Филип Гелдер, предприемач и съосновател на Voted Product of the Year worldwide;  Фара Дриуич – мениджър на агенцията за пазарни проучвания и потребителско тестване treetz , както и Таня Карагеоргиева, представител на Deloitte – одитор и гарант за методологията на конкурса. Лекторите споделиха данни за иновациите в различни сектори и тенденциите в потребителските нагласи.

Deloitte представи анализ на търговските предпочитания на българските потребители, подчертавайки ролята на модерната търговия, кварталните магазини и онлайн платформите, както и навлизането на нови играчи в сектора.

Експертен комитет
Резултатите се проверяват от експертен комитет, който включва представители на медиите, бизнес организации и търговски асоциации. Сред тях са:

  • Боряна Бъчварова, редактор, „Капитал“ и capital.bg;
  • Доника Ризова, журналист, писател и комуникационен директор на Сдружението за модерна търговия;
  • Катя Джатова, главен редактор на списание „Прогресив“;
  • Яна Иванова, изпълнителен директор на Сдружение Храни и напитки България;
  • Георги Руйчев, изпълнителен директор на Българския форум на бизнес лидерите;
  • Свилен Стрезов, председател на Българската асоциация на рекламодателите.

Филип Гелдър, Фара Дриуич,Таня Карагеоргиева

Методология на конкурса
Конкурсът „Избран продукт на годината“, провеждан от 1987 г., включва онлайн проучване сред 4 000 потребители, които определят победителите в различни категории. На други пазари се прилага и втори етап – продуктов тест от страна на потребителите чрез мобилно приложение, което предстои у нас в следващите години.

Победителите получават правото да използват логото „Избран продукт на годината“ в своите кампании и върху опаковките на продуктите си. Анализи сочат, че носителите на отличието отчитат до 30% ръст в продажбите.

“Вярваме в силата на иновациите. Смислени, отговорни и полезни иновации, които не просто служат на отделния човек, но влияят положително и на света. Ето защо от 1987 г. потребителите са в основата на нашия подход, въплъщавайки нашето мото “От и за потребителите”. Именно те са най-способните “съдии” и могат обективно да оценят иновациите, които подобряват живота им.

Влизайки в ролята на свързващо звено между потребители, марки, дистрибутори и продукти, ние подпомагаме изграждането на екосистема от потребителски сертификати. Така разкриваме иновациите, които проправят пътя към устойчив напредък и по-добро бъдеще за всички”, сподели Филип Гелдер.

Процесът за кандидатстване за 2025 г. вече е отворен. Повече информация е достъпна на официалния сайт на конкурса.


Автор: Entrepreneur Team