Новият представител за България на „Избран продукт на годината“, г-жа Ирена Комитова и нейният екип събраха представители на бизнеса, медиите и бизнес организациите, за да дадат старт на тазгодишното издание на конкурса за иновации.
Специални гост лектори на събитието бяха Филип Гелдер, предприемач и съосновател на Voted Product of the Year worldwide; Фара Дриуич – мениджър на агенцията за пазарни проучвания и потребителско тестване treetz , както и Таня Карагеоргиева, представител на Deloitte – одитор и гарант за методологията на конкурса. Лекторите споделиха данни за иновациите в различни сектори и тенденциите в потребителските нагласи.
Deloitte представи анализ на търговските предпочитания на българските потребители, подчертавайки ролята на модерната търговия, кварталните магазини и онлайн платформите, както и навлизането на нови играчи в сектора.
Експертен комитет
Резултатите се проверяват от експертен комитет, който включва представители на медиите, бизнес организации и търговски асоциации. Сред тях са:
- Боряна Бъчварова, редактор, „Капитал“ и capital.bg;
- Доника Ризова, журналист, писател и комуникационен директор на Сдружението за модерна търговия;
- Катя Джатова, главен редактор на списание „Прогресив“;
- Яна Иванова, изпълнителен директор на Сдружение Храни и напитки България;
- Георги Руйчев, изпълнителен директор на Българския форум на бизнес лидерите;
- Свилен Стрезов, председател на Българската асоциация на рекламодателите.
Методология на конкурса
Конкурсът „Избран продукт на годината“, провеждан от 1987 г., включва онлайн проучване сред 4 000 потребители, които определят победителите в различни категории. На други пазари се прилага и втори етап – продуктов тест от страна на потребителите чрез мобилно приложение, което предстои у нас в следващите години.
Победителите получават правото да използват логото „Избран продукт на годината“ в своите кампании и върху опаковките на продуктите си. Анализи сочат, че носителите на отличието отчитат до 30% ръст в продажбите.
“Вярваме в силата на иновациите. Смислени, отговорни и полезни иновации, които не просто служат на отделния човек, но влияят положително и на света. Ето защо от 1987 г. потребителите са в основата на нашия подход, въплъщавайки нашето мото “От и за потребителите”. Именно те са най-способните “съдии” и могат обективно да оценят иновациите, които подобряват живота им.
Влизайки в ролята на свързващо звено между потребители, марки, дистрибутори и продукти, ние подпомагаме изграждането на екосистема от потребителски сертификати. Така разкриваме иновациите, които проправят пътя към устойчив напредък и по-добро бъдеще за всички”, сподели Филип Гелдер.
Процесът за кандидатстване за 2025 г. вече е отворен. Повече информация е достъпна на официалния сайт на конкурса.