Spotlio – известно име при решенията за туристически технологии – наскоро успешно приключи амбициозен проект за интеграция на своите европейски и американски бизнес активи. Сливането на платформата с Catalate и други марки, притежавани от нея отвори вратата към създаването на една единствена, модерна платформа, обслужваща ски курорти, паркове и забележителности по целия свят.
Проектът обаче далеч не е лишен от предизвикателства и по своята комплексност се нарежда до някои от най-сложните проекти за интеграция в глобален план. За неговата реализация Spotlio се обръща към българската дигитална агенция DevriX, която е сред топ 20 WordPress агенции в света и е разпознаваемо име с клиенти в десетки държави, включително в САЩ, Западна Европа и Австралия.
Предизвикателството
Обединението на бизнеси, опериращи на различни континенти и под различно име, е сложен процес, който изисква прецизност и внимание към детайла. В случая със Spotlio екипът на DevriX постига всички ключови цели като: запазване на SEO рейтингите и функционалността на всички сайтове, безпроблемен преход за потребителите, оптимизиране на проследяването, интеграция на съдържание и други.
Безпроблемен преход за потребителите
По време на прехода потребителите на Spotlio не са усетили никакви прекъсвания в услугата. Дизайнът и функционалностите на всички сайтове са запазени, което осигурява познато и удобно потребителско преживяване. Консолидирани са визуалното представяне и корпоративния бранд на различните групи от холдинга, както и архива ресурси за инвеститори.
Запазване на SEO рейтингите
Сайтовете са прехвърлени безпроблемно към новата платформа, като същевременно са запазени вече постигнатите SEO рейтинги на всеки от тях. Това гарантира, че новата платформа ще продължи да привлича същата аудитория и ще поддържа висока видимост в търсачките.
Оптимизиране на проследяването
е друга ключова цел, постигната от българския екип в процеса на миграция. Всички аналитични инструменти и маркетингови кампании продължават да функционират без прекъсване след интеграцията. Това позволява на Spotlio да следи ефективността на новата платформа и да взема информирани решения за бъдещото развитие.
Проектът
За да постигнат всички тези основни цели, екипът на Spotlio и българските партньори от DevriX разработват стратегия, съчетаваща висока техническа експертиза с дълбоко разбиране на нуждите на клиентите. По време на процеса са следвани няколко ключови стъпки:
Пренос на съдържание с фокус върху SEO
Всяка страница от наличните уеб проекти е внимателно анализирана и прехвърлена, като е обърнато специално внимание на ключовите думи и мета описанията, вътрешната структура на компонентите, препратки между сайтовете и преработване на база консолидирането на брандове. Това позволява да се запази съществуващата органична видимост и да се осигури безпроблемен преход за потребителите.
Актуализиране на навигацията и визуалните елементи
Сливането на Spotlio и Catalate води до значителни промени в дизайна на уебсайта. Навигацията на общия уебсайт също е преработена, така че да отрази новата структура. Обновена е и цветовата палитра, за да отрази обединения имидж на марката.
Ролята на DevriX
Българската дигитална агенция има богат опит с такъв тип проекти в множество страни по света. Техническият екип е специализиран в разработката на комплексни WordPress сайтове и приложения, включително международни проекти със солиден трафик, интеграции на външни платформи и услуги, дигитален маркетинг и редица други B2B решения.
Екипът на компанията участва активно и в развитието на WordPress ядрото, както и на общността около тази платформа, наложила се като най-бързо развиващата се CMS система в световен мащаб с над 43% пазарен дял на всички сайтове онлайн.
Основател на DevriX е Марио Пешев – дигитален предприемач и инвеститор с участие в множество стартъп проекти. Неотдавна излезе и новата му книга, посветена на bootstrapping или развитието на бизнес “на мускули” – “MBA Disrupted: Your Step-by-Step Guide to Bootstrapping $1M+ Digital Businesses”. В нея Марио споделя опита си от създаването на самата DevriX от нулата, както и от участието в множество други стартъп проекти.
В период на криза маркетингът и go-to-market са почти 100% от запитванията за работа, така че DevriX позиционират основно тези услуги като конкуренти и в период на търсене. Те имат силни резултати и доста опит и в двете направления, както са и HubSpot и Semrush сертифицирани.
Тази многостранна експертиза както в технологично, така и в бизнес отношение, спомага много за правилната оценка, планиране и осъществяване на комплексния проект за Spotlio. В резултат новата обединена платформа предлага на клиентите безпрецедентно преживяване, като същевременно засилва позицията на компанията като лидер в сферата на дигиталните решения за зимни спортове и туристически дестинации.