Вероятно вече сте достигнали до извода, че вашият бизнес се нуждае от сайт, за да бъде конкурентен в бързо дигитализиращата се икономика. Самата изработка на уебсайт обаче далеч не е достатъчна. Той трябва да се поддържа и не на последно място – да се маркетира непрекъснато.
В следващите редове ще научите най-добрите маркетингови стратегии за популяризиране в интернет, които ще ви помогнат да увеличите трафика, да подобрите класирането в търсачките и в крайна сметка – да увеличите продажбите си.
Маркетингът на уебсайт обхваща всички онлайн, а често и офлайн канали, които можете да използвате като част от цялостната си дигитална маркетингова стратегия. Основната цел на маркетингова кампания за популяризиране на вашия уебсайт е да получите повече посещения. На следващо място те трябва да са релевантни, да постигнете по-малко отказване (т.нар. bounce rate) и в крайна сметка – повече продажби.
Преди няколко години, когато някой говореше за уеб маркетинг, всички мислеха за SEO. По-късно това възприятие се промени и към него се добавиха социалните медии, които навлязоха в картината и днес е нормално дигиталният маркетинг да се свързва основно с тези два компонента.
Той обаче има много повече стълбове, включително маркетинг чрез съдържание, мобилен маркетинг, имейл маркетинг и др. Социалните медии и SEO са само част от уравнението.
Линк билдингът е най-важната част от SEO оптимизацията на един сайт
Изработват се нови и нови сайтове и онлайн магазини и конкуренцията между тях вече е огромна. При 3D Web Design можете да получите ниска цена за изработка на добър интернет магазин. Те дори ще направят SEO оптимизация на онлайн магазина ви в Google чрез линк билдинг от голям брой сайтове, което е гаранция за успеха му.
На първо място за да популяризирате успешно уебсайта си в Интернет, имате нужда от добре обмислена стратегия, която ще се възползва от всички дигитални маркетингови канали.
На първо място трябва да извършите преглед на дизайна на уебсайта. След това е важно да го оптимизирате за търсещи машини. Следващият етап е да го оптимизирате и за социални медии. Друго ключово действие на този етап е да създадете маркетингов план за съдържание, който ще помогне много и на горните две дейности, които вече споменах.
След това започва рекламирането на вашия уебсайт по избраните от вас комуникационни канали, към аудиторията, която вече сте определили като важна за вас. Популяризирайте уебсайта си в социалните мрежи, но мислете и за други възможности.
Можете да използвате имейл маркетинга, за да се ангажирате с аудиторията си и да създадете по-дългосрочни и постоянни отношения с нея. Използвайте инструменти за ремаркетинг, за да върнете потребителите на уебсайта си. Често това води до покупка или до последващи покупки от тяхна страна.
Едва ли е нужно да споменаваме, че трябва да поддържате уебсайта и съдържанието си актуални. Няма нищо, което да отблъсква потребителите повече от блог, който не е поддържан през последните две години или продукти, които просто не се обновяват и не са налични.
Помислете за използване на алтернативни рекламни канали като реклама в YouTube, в тематични подкастове, свързани с тематиката на вашата дейност, в TikTok клипове и канали – ако сте насочени към младежка аудитория. В интернет няма ограничения, а възможностите за рекламно позициониране са на практика безкрайни. Всичко зависи от вашата креативност.