Начало / All / Как да стартирам онлайн магазин? (eCommerce 101)

Как да стартирам онлайн магазин? (eCommerce 101)

Как да стартирам онлайн магазин? (eCommerce 101)

Бел.ред – с тази статия поставяме началото на рубрика (eCommerce 101) насочена към стартирането на бизнес в сферата на електронната търговия.

Мисля, че ще се съгласите с мен, ако кажа, че достъпната информация за стартиране на еCommerce бизнес (онлайн търговия) у нас е твърде малко. Може да изгубите седмици и месеци, взимайки решения за вашия първи онлайн магазин:

  • Как да избера продукт, който да продавам?
  • Откъде да намеря стока?
  • Каква икомърс система да ползвам?
  • Как да маркетирам сайта си?

Това са само малка част от въпросите, които изникват в главата на предприемача, решил да започне първия си бизнес с електронна търговия.

Знам колко демотивиращ и объркващ може да е този процес, защото самият аз се сблъсках със същите въпроси, когато създавах първия си онлайн магазин.

Ето каква е истината:

Електронната търговия е страхотен избор за хора, стартиращи собствен бизнес за първи път. Процесът по създаването на онлайн магазин в повечето случаи е стандартен и систематичен, а рискът много по-малък от този с уеб стартъпите и други бизнес начинания.

В този материал, поставящ началото на поредица от статии по темата, ще споделя с вас всичко, което научих последните месеци, за стартирането на онлайн магазин.

  • Като начало ще се запознаем с преимуществата на бизнес модела в икомърса.
  • Във втория материал ще разгледаме няколко възможности да се снабдите лесно и сигурно със стока за онлайн магазина ви.
  • В третата статия ще представим анатомията на добрия продукт и как по-лесно да изберете успешна ниша за магазина ви.
  • В последната статия ще представим някои от по-популярните eCommerce системи.

Тази информация ще ви бъде полезна, ако стартирате бизнес с електронна търговия за първи път и не знаете откъде да започнете. Надявам се споделеното тук да ви служи като практически наръчник.

Защо онлайн търговията има добър бизнес модел?

Ако във вашия “бизнес” продавате времето си за пари, то най-вероятно вие нямате бизнес, а работа. Най-лесният начин да разберете дали имате себеустойчив бизнес или просто добре платен занаят е като си зададете следния въпрос:

“Ако напуснете бизнеса си за 2 седмици – когато се върнете, бизнесът в по-добро състояние ли ще бъде от моментът, в който сте го оставили?”

Ако сте уеб дизайнер, счетоводител, консултант или друг тип фрийлансър шансовете са, че вие продавате времето си за някаква надница.

Нашата крайна цел е да създадем бизнес, който да функционира без постоянната ни намеса. Съгласете се, че всички бихме се наслаждавали на стабилни приходи, дори, когато спим. Или така нареченият “умен пасивен доход”. Това не значи, че ще изоставите бизнеса си напълно или, че не трябва да влагате усилия в него. Вашият онлайн магазин изисква постоянна поддръжка и подобрения, но идеята е да спрете да микроменажирате детайлите.

Онлайн търговията е добре скалируем бизнес и въпреки това по-малко рисков от уеб стартъпите. Повечето стартъпи трябва да открият своя market fit и да разберат дали всъщност решават реален проблем. Във вашия онлайн магазин най-вероятно ще продавате утвърдени стоки, които вече имат продажна история – комодити стоки. Така производителите на продукти, дистрибуторите и магазините за продажба на дребно са валидирали търсенето на съответните продукти вместо вас. А от вас остава да продавате.

Направих следната диаграма, която демонстрира скалируемост и риск при трите типа бизнеси: физически труд (предлагане на услуги, фрийлансинг и т.н.), онлайн търговия и рискови иновативни стартъпи:

Разлика в скалируемост на стартъп, електронна търговия и обикновен бизнес

Както виждате онлайн търговията се намира в средата с по-голяма скалируемост от сектора с услуги, но с по-малък риск от tech стартъпите.

Ако досега нещо ви е спирало да отворите първия си онлайн магазин, то вече нямате оправдания.

Разбира се, това не означава, че онлайн търговията е лесен бизнес. Както всяко друго начинание и създаването на онлайн магазин изисква много усилия и време.

И все пак не толкова големият риск и възможността за растеж правят онлайн търговията благоприятен избор за следващия ви бизнес.

В следващия материал ще разгледаме начините за снабдяване на стока за нашия е-магазин.

В коментарите под статията можете да споделите какво искате да научите в рамките на статиите посветени на електронната търговия (eCommerce 101). Ние ще се постараем да ви дадем нужната информация.

Прочети и останалите статии от тази рубрика:

Как да изберем подходяща eCommerce система? (eCommerce 101)

Как да изберем добър продукт, който да продаваме онлайн? (eCommerce 101)

Как да се снабдим със стока? (eCommerce 101)

Cover picture credit: Jason Drury

Автор: Калоян Янкулов

Калоян Янкулов
Калоян Янкулов е предприемач-любител. За последните години той стартира различни проекти, някои от които: дигитално студио в Англия (Enblaze.co.uk); сайт, който помага на хората в София да отдават и наемат жилища по-лесно и по-сигурно (Cozy.bg) и последният му проект - MenGear.bg, онлайн магазин за ентусиастите, обсебени от уникални и автентични джаджи, играчки и други нестандартни продукти. През свободното си време Калоян чете или тренира във фитнес залата.