Дилян Димитров – част от екипа на Eleven, споделя интересни неща около новия прозорец за апликации на фонда – кои стартъпи имат най-голям шанс да се класират,кое е най-важното в една апликация,какво се случва в “The Roof” в момента и още…
Здравей Диляне! Кои са идеите и стартъпите, които имат най-голям шанс да получат финансиране от вас?
Дилян (Eleven): Ще тръгна отзад напред. Нашите правила са ясни – колко пари инвестираме и за какъв дял. Ние инвестираме 25 000 евро за първите 8%, вторите 25 000 за още 5%, последните 150 000 за общо до 20-30% дял, което прави оценка на компанията между 300 000 и 500 000, до 600 000 и дори 1 000 000 евро.
Ние сме търговски инструмент, трябва да реализираме някаква доходност за нашите инвеститори, което означава, че трябва да можем излезем на по-висока оценка от тези компании, отколкото сме влезли. Това предопределя няколко неща, по отношение на това какви проекти търсим:
- Първо трябва да е “scalable”, тоест да може лесно да отиде на следващия пазар, на поредното място, да се разраства, без да се налага всеки път да се инвестира същото количество пари като първия.
- Предпочитаме да е насочен към някакъв глобален пазар, макар че има регионални такива, които сами по себе си са достатъчно интересни и големи, като например MeistorPlus. Когато си глобален, с последните комуникации, мобилни технологии и интернет, можеш да стигнеш до много повече хора, които да плащат.
- Най-важното, което гледаме като оценяваме апликациите, е кой е от другата страна, какъв е екипа. Важно е в този екип да има необходимия, различен талант, за да може да изкара прототип(MVP), да направи някаква валидация. Ако трябва да си наемаш външни хора за нещо – няма проблем, стига то да не е в ядрото на проекта.
- Пазарът е изключително важен – колко е голям и наситен, кой е таргетиран, кой и каква е конкуренцията, каква е разликата между това, което правиш ти и това, което правят всички останали на този пазар.
- Има ли начин да се монетизира.
Ние работим с екипите и им помагаме да се ориентират и фокусират. Да намерят къде, точно е монетизацията и къде да застанат. Такаче най-важното е колко е силен екипа!
Накратко – какво получава един стартъп, който влезе в програмата ви? (предполагаме, че ще послужи доста мотивиращо на кандидатите)
Дилян (Eleven): Стартъпите получават:
- Пари;
- Менторство – имаме повече от 100 ментора, половината от тях са в България постоянно и са достъпни непрекъснато. Другата част са извън България, но също са достъпни;
- Място в нашия Space – в сградата на Телефонната палата, където се получава страхотен collaboration между екипите – помагат си, покрепят се и е нещо, което трудно биха получили на друго място;
- Експозиция пред инвеститори, когато продуктът е готов да им бъде показан, тоест следващия кръг от инвестиции, който да му помогне да расте;
- Партньорства с организации като Google, които осигуряват спот в Sillicon Valley, ако е нужно. Има всякаква добра технологична експертиза, която е необходима, за да се направи добър технологичен стартъп.
Кажи ни нещо повече за “The Roof”. Какво се случва там?
Дилян (Eleven): Това е голямата тайна! Не,не – шегувам се.
Това, което се случва е, че всички работят от там. Всички екипи си имат собствено място, целият спейс е отворен. Пълният екип на Eleven е там. Всички събития, които организираме за нашите екипи се случват в нашия спейс.
Иначе в Roof-а има бюра, столове, интернет и кафе. Имаме и дреболии от рода на корнер, в който могат да седнат да си почиват, мишена за дартс, скоро ще вземем джаги, маса за тенис – някакви такива неща. Въпроса е всички да се чувстват супер комфортно и да са в среда, която е благоприятна. Като отидеш на улицата 95% от хората около теб са служители, 5% са предприемачи, а в нашия спейс съотношението е обратното – 100% са предприемачи, чувстваш се като у дома си и никой не те мисли за луд.
Това е среда, в която хората отиват и знаят, че са около себеподобни, които изживяват същото и минават през нещата, през които и те в момента.
Атмосферата в Roof-a в момента е супер. Всички вече се запознаха, разчупиха се, помагат си, кодат един за друг, маркетират се взаимно. В общи линии е страхотно.
Колко човека ще бъдат шортлистнати за тази сесия и колко всъщност ще бъдат избрани да влязат в първия етап?
Дилян (Eleven): Мога да кажа какво ни се ще, но всичко зависи от качеството на проектите. В общи линии искаме да вкарваме по 15 екипа всеки път, което означава че ще шортлистнем, може би 30. Ако имаме 50 страхотни екипа, може да ги поканим и 50-те, но малко ще ни е сложна логистиката за самия Selection Day. Ако имаме 17 изключително добри идеи, ще вземем и 17-те, а ако са 12, няма да направим компромис и да вземем още 3 некачествени проекта, само за да си допълним бройката.
Искам да кажа – отворена е апликационната форма, приемаме апликации до 4-ти Ноември. Selection Day ще бъде на 28-ми Ноември и екипите стартират след първите почивни дни през Януари. Това нещо ще се случва на всеки три месеца, така че дори някой тепърва да мисли какво да прави – има време.
Благодарим на Дилян за отделеното време и изчерпателните отговори на нашите въпроси.
Pingback: Стартъпите третата партида в програмата на Eleven са: | Entrepreneur.bg()
Pingback: На живо (Live Video Stream) - Eleven Demo Day #3 | Entrepreneur.bg()