Начало / All / Eleven за стартъпите, които имат най-голям шанс за инвестиция

Eleven за стартъпите, които имат най-голям шанс за инвестиция

Дилян Димитров – част от екипа на Eleven, споделя интересни неща около новия прозорец за апликации на фонда –  кои стартъпи имат най-голям шанс да се класират,кое е най-важното в една апликация,какво се случва в “The Roof” в момента и още…

Здравей Диляне! Кои са идеите и стартъпите, които имат най-голям шанс да получат финансиране от вас?

Дилян (Eleven): Ще тръгна отзад напред. Нашите правила са ясни – колко пари инвестираме и за какъв дял. Ние инвестираме 25 000 евро за първите 8%, вторите 25 000 за още 5%, последните 150 000 за общо до 20-30% дял, което прави оценка на компанията между 300 000 и 500 000, до 600 000 и дори 1 000 000 евро.

Ние сме търговски инструмент, трябва да реализираме някаква доходност за нашите инвеститори, което означава, че трябва да можем излезем на по-висока оценка от тези компании, отколкото сме влезли. Това предопределя няколко неща, по отношение на това какви проекти търсим:

  1. Първо трябва да е “scalable”, тоест да може лесно да отиде на следващия пазар, на поредното място, да се разраства, без да се налага всеки път да се инвестира същото количество пари като първия.
  2. Предпочитаме да е насочен към някакъв глобален пазар, макар че има регионални такива, които сами по себе си са достатъчно интересни и големи, като например MeistorPlus. Когато си глобален, с последните комуникации, мобилни технологии и интернет, можеш да стигнеш до много повече хора, които да плащат.
  3. Най-важното, което гледаме като оценяваме апликациите, е кой е от другата страна, какъв е екипа. Важно е в този екип да има необходимия, различен талант, за да може да изкара прототип(MVP), да направи някаква валидация. Ако трябва да си наемаш външни хора за нещо  –  няма проблем, стига то да не е в ядрото на проекта.
  4. Пазарът е изключително важен – колко е голям и наситен, кой е таргетиран, кой и каква е конкуренцията, каква е разликата между това, което правиш ти и това, което правят всички останали на този пазар.
  5. Има ли начин да се монетизира.

Ние работим с екипите и им помагаме да се ориентират и фокусират. Да намерят къде, точно е монетизацията и къде да застанат. Такаче най-важното е колко е силен екипа!

Накратко – какво получава един стартъп, който влезе в програмата ви? (предполагаме, че ще послужи доста мотивиращо на кандидатите)

Дилян (Eleven): Стартъпите получават:

  • Пари;
  • Менторство – имаме повече от 100 ментора, половината от тях са в България постоянно и са достъпни непрекъснато. Другата част са извън България, но също са достъпни;
  • Място в нашия Space – в сградата на Телефонната палата, където се получава страхотен collaboration между екипите –  помагат си, покрепят се и е нещо, което трудно биха получили на друго място;
  • Експозиция пред инвеститори, когато продуктът е готов да им бъде показан, тоест следващия кръг от инвестиции, който да му помогне да расте;
  • Партньорства с организации като Google, които осигуряват спот в Sillicon Valley, ако е нужно. Има всякаква добра технологична експертиза, която е необходима, за да се направи добър технологичен стартъп.

Кажи ни нещо повече за “The Roof”. Какво се случва там?

Дилян (Eleven): Това е голямата тайна! Не,не –  шегувам се.

Това, което се случва е, че всички работят от там. Всички екипи си имат собствено място, целият спейс е отворен. Пълният екип на Eleven е там. Всички събития, които организираме за нашите екипи се случват в нашия спейс.

Иначе в Roof-а има бюра, столове, интернет и кафе. Имаме и дреболии от рода на корнер, в който могат да седнат да си почиват, мишена за дартс, скоро ще вземем джаги, маса за тенис –  някакви такива неща. Въпроса е всички да се чувстват супер комфортно и да са в среда, която е благоприятна. Като отидеш на улицата 95% от хората около теб са служители, 5% са предприемачи, а в нашия спейс съотношението е обратното – 100%  са предприемачи, чувстваш се като у дома си и никой не те мисли за луд.

Това е среда, в която хората отиват и знаят, че са около себеподобни, които изживяват същото и минават през нещата, през които и те в момента.

Атмосферата в Roof-a в момента е супер. Всички вече се запознаха, разчупиха се, помагат си, кодат един за друг, маркетират се взаимно. В общи линии е страхотно.

Колко човека ще бъдат шортлистнати за тази сесия и колко всъщност ще бъдат избрани да влязат в първия етап?

Дилян (Eleven): Мога да кажа какво ни се ще, но всичко зависи от качеството на проектите. В общи линии искаме да вкарваме по 15 екипа всеки път, което означава че ще шортлистнем, може би 30. Ако имаме 50 страхотни екипа, може да ги поканим и 50-те, но малко ще ни е сложна логистиката за самия Selection Day. Ако имаме 17 изключително добри идеи, ще вземем и 17-те, а ако са 12, няма да направим компромис и да вземем още 3 некачествени проекта, само за да си допълним бройката.

Искам да кажа – отворена е апликационната форма, приемаме апликации до 4-ти Ноември. Selection Day ще бъде на 28-ми Ноември и екипите стартират след първите почивни дни през Януари. Това нещо ще се случва на всеки три месеца, така че дори някой тепърва да мисли какво да прави – има време.

Благодарим на Дилян за отделеното време и изчерпателните отговори на нашите въпроси.


Автор: Никола Янев

Никола Янев
Никола Янев е основател на Entrepreneur.bg, Президент на предприемаческата организация Start It Smart и организатор на събитията Sillicon Drinkabout Sofia. Пътува, чете, стартира и дава максимума от себе си. Вярва в доброто, хуманността и своите цели.