Случвало ли ви се е да сте в конферентен разговор с хора, които не познавате и когато дойде моментът всеки да представи себе си обичайната ви реакция е: “Аааа, ами..ааа..” След което давате някаква обичайна информация, която не е толкова запомняща се в крайна сметка. В действителност как се представяме е от значение, особено когато трябва да работим с непознати, а в забързания свят, в който живеем умението да представим уникалните си персонални качества е ключово за успешната работа. В последните години личното брандиране набира популярност сред бизнес средите и е важно да се научим как да го прилагаме правилно.
“Няма много за казване всъщност. Аз съм Иван Трифонов от Благоевград. На 30 години съм и съм компютърен специалист. Завършил съм Техническия университет във София и първата ми работа беше за малка IT компания. След това започнах работа тук. Радвам се, че ще имам възможност да работя с вас.”
Това да ви звучи познато? Изчерпателно представяне, но не много оригинално, нали?! Не показва реално защо този човек е бил избран да бъде част от екипа, какво може да допринесе към него и какво да очакват останалите. Най-важното при личностното брандиране е да представите ясен поглед върху своите плюсове и минуси. Друго важно нещо е да се постараете да бъдете запомнени. Покажете на хората, че имате и лична страна, като например може да споменете любимия си футболен отбор. Често срещана грешка е биографията да се представя в хронологичен ред, а честно казано няма нищо по-скучно от това. Ето няколко важни точки, които трябва да бъдат засегнати:
– Защо сте там
– Какво правите
– Как се казвате
– Минали професионални успехи, свързани с конкретната тема
– Нещо лично за вас
– Нещо, с което да ви запомнят
“Причината да съм тук е, за да представя моята работа по проекта. В последните години се концентрираме върху интернационалните ни връзки и последните пет се занимавам с това, а междувременно съм бил ангажиран с няколко проекта, които много се доближават до този. За всички, които не ме познават аз съм Иван Трифонов. Нямам роднинска връзка със Слави Трифонов, но за сметка на това ходим при един и същ фризьор. Ако срещнем проблеми относно маркетинга, мога да се обърна към хора, вещи в областта, които на драго сърце ще ни помогнат. А, и между другото съм голям фен на Манчестър Юнайтед.”
Това звучи по-добре, нали?! А защо не напишете няколко готови представяния? Така лесно ще можете да ги адаптирате към конкретната ситуация, а по време на самия разговор ще можете да се концентрирате не върху това, което казвате, а върху начина, по който го казвате. Успех!