LinkedIn е най-голямата професионална социална мрежа в света. В международен мащаб се радва на огромна популярност. Последните 3 години е все по-силно застъпена сред българските корпоративни среди, като българите наброяват повече от 200 хиляди души. Огромното предимство на LinkedIn, имайки над 175 милиона потребители в световен мащаб е, че на практика почти винаги може да намерите точния човек от дадена компания, което извън мрежата може да се окаже понякога и невъзможно. Ако сте професионалист и искате да поддържате бизнес контакти, то бихте искали да имате профил в LinkedIn. А ако вече имате такъв, с настоящата статия ще ви запознаем с 4 ключови момента, на които е добре да обърнете специално внимание.
Всеки контакт е ценен
Опитайте се да си спомните човек, с когото не искате да общувате. Измислете 3 причини той да не бъде във вашата контактна мрежа. Сега задраскайте тези причини. Защото обективно погледнато, когато вие се занимавате с легитимна работа, няма дори и една причина да ограничавате своята мрежа от бизнес контакти. Всеки контакт в LinkedIn е ценен и то не само заради качествата, които самият притежава, но и заради качествата на всички негови контакти до 2-ро коляно. Да, когато добавите някого, то неговите контакти до тази степен влизат във вашата мрежа. В крайна сметка главната цел на платформата е да разширявате своята мрежа от професионалисти, а и никога не пречи да потренирате уменията си за разрешаване на конфликти, ако това е случая.
LinkedIn може да бъде както предпоставка за, така и резултат от запознанство
С други думи можете да добавяте както хора, които не познавате, така и такива, които познавате. Златно правило: Когато се запознаете с някого на живо – добавете го във вашия LinkedIn профил до 1 ден (ако той има такъв, разбира се). А предвид гореспоменатите статистики за България, както и тенденциите, то шансът да го намерите хич не е малък. Какво е преимуществото пред обикновеното обменяне на визитки? Съществено, защото посредством визитките на следващия ден не може да си напишете поздравително съобщение. На визитките има около 50 символа информация за даден човек. В един LinkedIn профил може да има и над 5000 символа.
Описанието на вашия професионален опит – най-важната отличителна черта на LinkedIn от една автобиография
ЗА или ПРОТИВ описанието на длъжностите, които сте заемали? Категорично ЗА. Причините – опит, умения, професионална зрялост.
Опит – не е нужно да оставяте хората да отгатват какво сте правили, след като можете да го опишете за до 5 минути на позиция. Не знаете кой може да търси конкретен тип специалист и да избере някой не по-добър от вас, но с по-добре описан профил.
Умения – перфектното място не просто да напишете какво умеете, ами и КАК сте го придобили!
Професионална зрялост – един професионалист може да извлече оптималното от всяка една работа, която е работил без да разтяга локуми. Ако след двугодишна работа сте се научили да водите финансови отчети, да пишете репорти за проекти, да съставяте презентации и да ги представяте, то за тези 4 дейности може да се опишат поне 8 ценни умения. Ако напишете само, че сте се научили на организираност, то изпускате поне 7 ценни ключови за платформата думи, които само могат да ви помогнат.
Проверяване веднъж месечно? Не точно…
Кратко и ясно – ако искате да развиете професионално своя LinkedIn профил, то ще е хубаво да го проверявате за съобщения и нови контакти поне веднъж дневно. Същото важи и за самото отговаряне на съобщения. Опитайте са да си наложите световните бизнес стандарти – отговор до 24 часа. Ако наистина някога се наложи да се забавите с даден отговор, то не забравяйте да се извините за забавянето в началото на отговора до реципиента.
Pingback: За какво и как да ползваме LinkedIn | Да си намериш работа е като да си намериш гадже()