keyboard

Популярността на социалните мрежи е в пика си, но се наблюдават и първите признаци на отдръпване от тях. Причините са много. От разочароване от политиката им до прекалено многото на брой реклами и новини, които автоматично се изпращат до хората, на базата на техните интереси и предпочитания. Добрите блогове не губят популярност. Те не са натрапчиви с реклама, особено ако създателите им внимават да не прекрачат границата с платените постове. Как да си направим добър и интересен блог?

Да си блогър не е за всеки. Освен умението да пише правилно и интересно, блогърът следва да се развива в своите интереси, на които е посветен блога му, да умее да провокира читателите и най-важното да ги отвежда на интересни за тях места и идеи. Блогърът следва да води читателите си, да е на една крачка пред тях, а не да очаква от тях да му задават темите, върху които да пише.

Преди да пристъпим към създаване на блог следва си отговорим на няколко въпроса. Защо го правим? Каква е целта на блога ни? В каква сфера е? Отговорът на въпроса защо го правим е в пряка връзка с мотивацията ни. От нея пък зависи и постоянството, и бъдещето на блога. Има разлика между това дали го правим с цел да станем известни или искаме да запознаем аудиторията си с интересни факти, примерно кои са най-популярните тестове за наркотици. Целта на блога е пряко свързана и с неговото съдържание. Ако тя е да образоваме подрастващите как да вземат решение към коя професия да се насочат, очевидно следва да заложим както на представяне на различни професии, на интервюта с представители на различни професии, така и на представяне на различни кариерни консултанти и методите им на работа. Понякога, и това се наблюдава в блогове посветени на семейството, е възможно да се пише в няколко сфери: отглеждане на деца, пътуване, обзавеждане, лайфстайл, кулинария. Добре е те да не са прекалено много. В началото е добре да се започне с няколко сфери и с течение на времето те да се увеличат или намалят.

Препоръчително е да се подбере подходящ и интересен формат на блога или т.нар. дизайн. Може да се ползват и готови дизайни, които са безплатни и достъпни в блогосферата. Ако установим обаче, че блогът е нашето нещо и в него има живот, то е добре да се консултираме със специалисти, които да ни изработят подходящ, според нашите виждания, формат.

Ако в блога се залага на фотографията и снимките е добре те имат подходящ подпис, което да ги защитава от плагиатство. Подписът може да и нашето лого, ако имаме такова. Често подписът се свързва с името на блога.

Името на блога е важно, защото то е първото нещо, което привлича читателя. Може да е на български или на чужд език. По-важно от името е съдържанието. Съдържанието ще накара читателя да се върне и да ни следи.

Честотата на публикуване. Обикновено е добре да се избере ритъм на публикуване и той да се спазва. В началото може да ни се струва, че можем да пишем всеки ден. Дори и да е така, с това темпо няма да издържим дълго, особено ако искаме да сме автентични и интересни, а не просто да рекламираме дадени продукти. Затова е добре да публикуваме веднъж седмично, в точно определен ден от седмицата. Така ще имаме 7 дни, в които да обмисляме и работим върху избраната от нас тема. Добре е в началото да разпишем темите поне за месец-два, което не означава да ги следваме буквално. Понякога читателски коментар и реакция може да насочи вниманието ни към специфичен проблем, който може да използваме при избор на тема.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *