Woman 841173 640

woman-841173_640

Ако обмисляте да създадете свой собствен бизнес, всичко започва с регистрация на фирма. Разбира се, преди това вероятно сте получили вдъхновение, направили сте своя план и вече сте готови да превърнете вашата идея в реалност. Често това се оказва по-сложен процес отколкото може би сте предполагали. И това се дължи единствено на неинформираност и липса на опит. 

 

Добрата новина е, че лесно можете да си набавите необходимата инормация за стъпките, които трябва да предприемете, за да регистрирате вашата фирма. Решихме да ви помогнем в начинаниято като споделим с вас всичко, което ще ви е нужно за регистрация на фирма. 

 

Извадете лист и химикалка и нека започнем сега

Какво е необходимо за регистрация на фирма?

Нека започнем с документите, които ще са ви нужни за регистрация на фирма. Различните видове дружества изискват различни документи. Например, ако искате да регистрирате ЕООД фирма, необходимите документи ще се различават от тези за регистрацията на АД. 

 

Ето какво ще ви е необходимо за регистрацията на ЕООД и ООД дружества:

 

  1. Учредителен акт/Дружествен договор
  2. Протокол-решение на едноличния собственик/Протокол от учредително събрание
  3. Образец от подписа на управителя/управителите
  4. Декларация по чл. 141, ал. 8 от ТЗ
  5. Декларация по чл. 13, ал. 4 от ЗТР
  6. Удостоверение за внесен в банка капитал/Вносна бележка за внесен капитал
  7. Квитанция за платена държавна такса

 

Ако пък фирмата, която ще регистрирате е ЕТ или АД, необходимите документи са различни

 

За регистрация на ЕТ ще са ви неободими:

 

  1. Декларация по чл. 57 и чл. 58, ал. 2 и ал. 4 от ТЗ
  2. Нотариално заверен образец от подписа
  3. Декларация по чл. 13, ал. 4 от ЗТРРЮЛНЦю

 

Регистрацията на АД изисква:

 

  1. Уставът или Учредителен акт при ЕАД
  2. Протокол от Учредително събрание
  3. Протокол от заседание на надзорния съвет за избор на членовете на управителния съвет
  4. Протокол за заседание на съвета на директорите
  5. Списък с лицата, записали акции при учредяване, удостоверен от управителния съвет 
  6. Декларации по чл. 160, ал. 2 от ТЗ
  7. Нотариално заверено съгласие и декларация по чл. 234, ал. 3 от ТЗ
  8. Документ от банката за внесени парични вноски
  9. Лиценз или разрешение за извършване на  банкова, застрахователна дейност, дейност на регулиран пазар на финансови инструменти, инвестиционен посредник, инвестиционно дружество, управляващо дружество или други дейности, предвидени от закона 
  10. Документ, доказващ професионалната квалификация за член на управителен орган
  11. Декларация за истинността на заявените актове
  12. Документ за платена държавна такса

Стъпки за регистрация на фирма 

След като вече сте попълнили и подали необходимите документи и сте се погрижили за всички държавни такси, следва да се регистрирате в Търговския регистър към Агенцията по вписвания. Този процес се осъществява със заявление, което може да бъде подадено от управителя или адвокат с пълномощно. Възможно е и трето лице да подаде тези документи но това може да се случи единствено в Агенцията по вписвания и то с пълномощно.

Колко струва регистрацията на фирма? 

В зависимост от типа дружество, което ще регистрирате, цената за регистрация е различна. Основните два компонента, които трябва да имате предвид относно цената на регистрация е адвокатския хонорар и държавните такси. В случай, че регистрирате ЕООД или ООД, дължите на държавата такса в размер на 110 лева. Ако пък решите да направите тази регистрация онлайн, то таксата е само 55 лева. Съществува и нотариална такса от 6 лева и банкова такса от 10 лева. 

Регистрация на фирма в НАП

Щом се отнася до регистрация в НАП, не е необходимо да се тревожите за нищо. Регистрацията в НАП се извършва автоматично след тази в Агенцията по вписвания. Системата на НАП се сдобива с всички данни от Агенцията по вписвания и цялата информация за вашата фирма е автоматично обменена. 

 

Повечето предприемачи предпочитат да се доверят на професионалист за регистрацията на тяхната фирма, тъй като експерт може да ви спести време, пари а и непредвидени ситуации. Надяваме се тази информация да ви бъде полезна в следващото ви фирмено начинание. 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *