Начало / All / Парис Чилдрес – започването на бизнес в България

Парис Чилдрес – започването на бизнес в България

Днес ще ви запознаем с Парис Чилдрес – успешен американски предприемач, който в момента живее и работи в България. Парис навлиза в сферата на онлайн маркетинга през 2003 и оттогава има зад гърба си безброй проекти в различни държави като Щатите, Китай, Турция, България, Румъния.

…защото едно умение може да се научи, но не и отношението към работата.

Като за начало, разкажи ни малко за себе си.

Аз съм от Ню Орлеанс, Луизиана, но в момента живея в София. Собственик съм на Hop Online – дигитална агенция за SEO, локално търсене, PPC реклама и маркетинг в социалните медии с офиси в Ню Орлеанс и София. Започнах да разработвам Hop Online четири години, след като дойдох в Българя. Преди да започна да се занимавам с този проект, ръководех Kolektiva.com – дигитална платформа, която предлага така наречени сделки.

Коя беше най-голямата пречка, пред която трябваше да се изправиш, когато реши да започнеш бизнес в България?

Най-трудното нещо беше да си осигуря клиенти. Нямах достатъчно информация относно моите потребители, а също така компанията ми беше съвсем нова и нямаше изградено име. В началото бях само аз и продавах моите умения като консултант. Така започна всичко, след което реших, че има потенциала да се разрасне в по-голяма организация и сформирах екип. Бих казал, че най-голямото предизвикателство беше да се сдобия с първите клиенти.

Разкажи ни малко за своя екип. Как успя да го сформираш? Какво би посъветвал тези, на които им предстои да организират свой екип?

Аз винаги съм бил много внимателен и взискателен относно това кого наемаме. Уменията, които търся са достатъчно специфични и не мога да си позволя да не бъда прецизен в избора си. Това, което бих посъветвал всеки, на когото му предстои да сформира екип, е наистина много строго да структурира този процес. Първата стъпка, която трябва да предприемете е много ясно и точно да определите какво търсите и от какво имате нужда. Това се постига чрез отлично подготвено интервю и добре подбрани въпроси. Трябва да се убедите, че хората, които наемате имат не само необходимите умения, но и притежават нужната страст и влечение към дадената сфера. Убедете се, че мисията на компанията ви силно ги вълнува и мотивира. Всъщност, това е едно от най-важните неща, защото едно умение може да се научи, но не и отношението към работата. Ако имате двама кандидати за една и съща позиция и единият е по-добре обучен, но виждате, че другият е много по отдаден на работата и на целите на организацията, аз бих наел втория.

Защо реши да започнеш точно в България?

Това, което ме накара да стартирам е големият потенциал, който видях в България. Именно тук срещнах много талантливи млади хора и видях уникалната възможност да развия бизнеса си. Аз живеех тук със съпругата си и нямах намерение да се местя. Просто ми харесва.

Значи според теб възможностите за развитие на бизнес в България се подобряват?

Да! Възможностите се подобряват и то с всяка изминала година. Аз наистина виждам прогреса. Betahaus е  типичен пример за това, вземете и всички инвестиционни фондове, които подкрепят стартъпите. Броят им се увеличава постоянно, а те предлагат наистина много добри възможности. Младите хора тук са толкова мотивирани и имат страхотно виждане за бъдещата им професионална реализация. Имат мечти и правят всичко възможно да ги осъществят.

Какво според теб е най-практичният съвет, който би дал на човек, стартиращ бизнеса си?

Намерете нещо, което ви харесва. Ако влагате достатъчно страст, в това което правите, ще бъдете най-добри и всичко ще си дойде на мястото. Още един съвет от мен – Разберете кое ви прави уникални на пазара и се възползвайте от него. Вие сте предприемачи и като такива никога не трябва да се отказвате!


Автор: Mirela Yordanova

Mirela Yordanova
Мирела е амбициозна млада дама и автор в Entrepreneur.bg. Писането и журналистиката винаги са били нейна страст и силно вярва в позитивното мислене като метод за постигане на целите. Тя е студент по бизнес мениджмънт, мечтател по душа и предприемач по призвание.