Начало / All / Бизнес в Румъния – Защо не?!

Бизнес в Румъния – Защо не?!

Освалдо Иандоло – В Румъния има много място за новите модерни търговци”.

В днешните времена на икономическа криза всеки бизнес трябва да намери своя начин да успее да се запази и най-важното – да остане доходоносен. Освен обичайните начини чрез вътрешно намаляване на разходите – заплати и цената на производство, защо да не рискувате и да разширите своя бизнес. А защо не в Румъния?

На този въпрос ясно и просто отговаря г-н Освалдо Иандоло. Неговата работа за AZ Franchising – италианска комапния с над 10-годишен опит в подпомагането на франчайз модела, се състои в това да предлага консултантски услуги на компаниите, които искат да развият франчайз система.

Румъния е страна с 22 мил. население и с бързо растяща икономика, с увеличение от 10% за 2012. Но все още има много дупки, които трябва да се попълнят в различни сектори на икономиката, което я прави отлична дестинация за изнасяне на вашия бизнес.  Според г-н Иандоло има наистина много възможности, от които всеки предприемач би могъл да се възползва. Например, хранителния сектор – огромен и развиващ се пазар, но без голяма верига и основен снабдител. Една обикновена пицария би била страхотна възможност за инвестиция. Г-н Иандоло споделя и други свои наблюдения от Румъния, че липсват специализирани магазини за деца и мъже.

Като цяло румънският пазар има огромен потенциал и страхотна възможност за реализация на всеки успешен бизнес проект. Специално за читателите на Entrepreneuer.bg г-н Иандоло отговаря на няколко въпроса:

–          Здравейте, г-н Иандоло, бихте ли насочили всички желаещи да изнесат бизнеса си в Румъния към коя сфера на услуги трябва да се ориентират. С други думи, какво липсва на румънския потребител и от какво има нужда?

Бих казал всичко, защото в Румъния има много място за новите модерни търговци. Все пак най-търсените в Румъния бизнеси са франчайзите с ниска начална инвестиция и малък брой служители.

–          След като решението за предприемането на тази стъпка вече е взето, кое според вас е най-важното нещо, на което трябва да се обърне внимание? За какво най-много трябва да се внимава?

Това е много интересен въпрос. Наистина много често ми го задават. А всъщност отговорът е толкова прост – Не прави нищо, което не би направил у дома! Не си мислете, че има някаква разлика – няма. Мениджмънт похватите са едни и същи навсякъде по света. Това за което трябва да внимавате e процеса на анализиране на пазара. Внимавайте в изграждането на бизнес модела ви. Наистина не си мислете, че е различно. Различен е единствено подходът към хората. Най-важното, върху което трябва да се фокусирате е успехът на вашия бизнес и да работите върху него.

Г-н Иандоло съветва всички  да бъдат оптимисти и професионалисти. В тези времена на криза франчайзинг пазарът така или иначе расте, защото много хора търсят нови решения. От друга страна трябва да препоръчам да сте професионалисти и действате прозрачно, това е единственият начин да просперирате на този пазар. Няма място за експерименти, създаването на план е задължително. Когато искате да стъпите в нова страна, опитайте самите вие да откриете пилотния проект. По този начин давате на потенциалните франчайзополучатели шанс да изберат да се включат във вашата верига на базата на реални резултати. Иначе е много трудно да очаквате от тях да инвестират живота си въз основа на факти, които са само на хартия.


Автор: Mirela Yordanova

Mirela Yordanova
Мирела е амбициозна млада дама и автор в Entrepreneur.bg. Писането и журналистиката винаги са били нейна страст и силно вярва в позитивното мислене като метод за постигане на целите. Тя е студент по бизнес мениджмънт, мечтател по душа и предприемач по призвание.
  • Simona Gadeva

    Много добре структурирана и написана статия. Поздравления и успех на авторката! :)