Иван Тодоров е изпълнителен директор на SUBWAY България и SUBWAY Румъния. Завършва Информационни технологии във Варна и до 2004 г. се занимава с разработка и експлоатация на кафе-барове и клубове. В продължение на няколко години след това работи в сферата на строителното предприемачество. През 2007 г. взима решение да кандидатства за франчайзер на SUBWAY. Одобряват го и нещата стартират много бързо с отварянето на първия обект в Мол Варна, а няколко месеца по-късно през 2008 г. го избират за Development Agent (“Агент Развитие“) на SUBWAY за България. През юни 2011 г. успехът на SUBWAY България бива признат от централата на компанията, която спира избора си на него – да привлече франчайз партньори и да развие веригата на румънския пазар.
„Женен съм и имам прекрасна дъщеря.“ – допълва с гордост.
Г-н Тодоров, от колко време съществува франчайзът на SUBWAY в България?
SUBWAY България е вече 5 години на българския пазар. Стартирахме през 2008 г.
Споменахте, че франчайзът на SUBWAY е #1 в световен мащаб, на какво се дължи това?
Успехът се корени в няколко прости неща: изключителна поддържаща структура, дългогодишен оперативен опит, винаги пресни и свежи съставки и уютен интериор.
Благодарение на дългогодишния си опит и изпитаната формула за успех, франчайзът на SUBWAY продължава уверено своя глобален растеж. На базата на проучване и анализ на франчайзите по цял свят, SUBWAY е избран в класацията Франчайз 500® за 2010 г. на списание Entrepreneur® за глобален Франчайз № 1.
В глобален мащаб франчайзинговата система на SUBWAY е предпочитана основно поради фактори като изключително богата гама от сандвичи и салати; опростен начин за ръководене на бизнеса; силна мрежа от ресторанти и взаимна помощ; ниска първоначална инвестиция.
С кои постижения на веригата в България се гордеете най-много?
Горд съм с това, че се разрастваме и ставаме все по-разпознаваем бранд за потребителите. Нашите данни сочат, че през идващата 2014 г. ще запазим лидерските си позиции на пазара на ресторантите за бързо хранене и ще продължим своята експанзия в България. Имаме изключително много ценни признания и награди – национални и международни. Всяко отличие е ценно, защото сме го заслужили с много труд и е награда за всеки служител на SUBWAY България.
Защо един франчайз предприемач трябва да избере SUBWAY, вместо редица други предлагани?
Франчайз моделът на SUBWAY е за всеки, който има желание да управлява собствен бизнес, без да поема твърде големи рискове. Предимството на този модел се базира на няколко фактора – достъп до силен бранд, качествен продукт и работа с база от изпитани доставчици.
Ниската първоначална инвестиция, нуждата от поддържане на малки помещения и персонал, както и липсата на изисквания за предишен опит в ресторантьорството, също правят модела успешен. Не случайно 70% от франчайзополучателите на SUBWAY® в световен мащаб притежават повече от един ресторант.
Стъпили сте и на съседска земя. Как бихте сравнили представянето ви на румънския пазар, с това на българския?
В Румъния ние имахме възможността да стартираме, като привнесем целия полезен опит, който придобихме в България през първите 3 години. Принципът на развитие на пазара там е сходен с този в България и това ни даде възможност да напредваме още по-скоростно. Разликата в пазарите е основно в размерите им, тъй като населението в Румъния е в пъти повече отколкото в България.
За първи път стартирам ресторант от франчайз верига, за какво трябва да внимавам?
Първо е добре да се запознаеш с основната информация за възможностите за стартиране на франчайз със SUBWAY. По темата повече информация има на нашия сайт. Ако си взел решението, че този модел на собствен бизнес е подходящ за теб, преминаваш съответното обучение. Най-важното при този тип бизнеси е да се спазват установените правила, тъй като те гарантират успех в начинанието.
Кой е любимият ви сандвич от асортимента на SUBWAY?
Имаме голямо разнообразие от сандвичи. По принцип много харесвам БМТ, но обичам да екпериментирам, като създавам различни по свой вкус : )
Има ли нещо друго интересно, което бихте искали да споделите с нашите читатели?
През юни стартирахме своето партньорство с Disney/Pixar и започнахме да предлагаме детско меню, което включва съб, минерална вода и ябълка. Подаръкът е брандирана торбичка с анимационните герои на Disney. Смятаме, че това е още една стъпка да допринесем за полезното хранене, този път като отделим нужното внимание на най-малките си клиенти.
Радваме се, че инициативите в България се развиват, а отговарящи на динамичния ни ритъм, местата за добро хапване и почивка се увеличават, предоставяйки ни възможност да изберем „презареждане“ според предпочитанията.
Пожелаваме още успехи на г-н Тодоров и неговите бизнес проекти.