Начало / All / Перфектната презентация (pitch) в 10 слайда

Перфектната презентация (pitch) в 10 слайда

pitchПоне веднъж по време на развитието на вашата стартираща компания, ще ви се наложи да направите презентация (pitch), представяйки идеята, проблема, решението, напредъка и дейността на стартъпа ви. Когато се изправите пред инвестиционното жури, вие трябва да представите най-нужната и точна информация за вашата идея, в рамките на даденото ви време, което в повечето случаи варира от 60 секунди до 5 минути.

В следващите редове ще се опитаме да ви дадем насоки за това, как да направите възможно най-добрия pitch в рамките на 10 слайда. Техниката, представена по-долу е от книгата The Art of the Start на Guy Kawasaki.

Десетте слайда ще бъдат както следва:

  1. Заглавие
  2. Проблем
  3. Решение
  4. Бизнес модел
  5. Секретният сос
  6. Маркетинг и продажби
  7. Конкуренция
  8. Екип
  9. Главни метрики и финансови прогнози
  10. Текущо развитие

 

1. Заглавие

В този слайд поставете името на стартъпа, който презентирате. Посочете вашето име и детайли за контакт. Можете да поставите и кратко послание, което носи компанията ви.

2. Проблем

– Какъв е проблемът, който решавате?

– Коя група хора имат този проблем? Можете да обобщите някакви кратки цифри или анализи относно направените проучвания.

– Помислете, дали наистина това е проблем и дали е болка за клиента, която вие облекчавате.

– Опишете проблем, който хората наистина имат и свързват със себе си. Не бъдете решение, търсещо проблем.

3. Решение

– Как ще облекчите болката на клиента и ще решите проблема му?

– Бъдете сигурни, че публиката разбира ясно:

  • Какво продавате.
  • Каква е стойността, която предлагате за цената на продукта.
  • Това не е място за задълбочени технически описания, просто кажете “как”.

4. Бизнес модел

– Как правите пари?

  • Кой ви плаща?
  • През какви канали минава продуктът/услугата ви?
  • Какъв е вашият “gross margin”?

– Като цяло нов неизпробван бизнес модел плаши инвеститорите.

  • Ако наистина е революционен, обяснете го по начин, по който ще ви разберат
  • Представете имена на компании, които вече използват такъв бизнес модел

PitchGrow

5. Секретният сос

– Каква е секретната технологична тайна или магия зад продукта ви?

– Какво е конкурентното ви предимство?

– Как сте по-добри от конкурентите си?

– В този слайд избягвайте текст. Използвайте диаграми и схеми.

6. Маркетинг и продажби

– Времева линия на продажбите и ефективност на маркетинга.

– Как ще достигнете до клиентите си?

– Как ще излезете на пазара и ще спечелите клиентите си? -Убедете публиката, че имате ефективна “Go-to-Market Strategy”.

7. Конкуренция

– Пълен изглед над полето с конкуренти.

  • Колкото повече толкова по-добре.

– Никога не пропускайте конкуренцията си!

  • Инвеститори, клиенти и служители искат да знаят защо сте по-добри от останалите, а не защо те са по-зле от вас.

– Никога не казвайте, че нямате конкуренция!

8. Екипът

– Кои са главните играчи, инвеститори и борд на директори?

– Не се притеснявайте ако не сте с перфектен екип

  • Всички екипи имат дупки.
  • Въпросът е да знаете, че има дупки, които искате да запълните.

9. Главни метрики и финансови прогнози

– 5-годишни финансови прогнози.

– Покажете и ключовите си метрики, с които измервате успеха на компанията.

  • Клиенти, лицензи, продажби и т.н.

– Направете така, че хората да разберат прогнозите, които правите, като им обясните как ще стигнете до тях.

10. Текущо развитие

– Какъв е статуса ви на развитие в момента?

  • Какво сте постигнали до съответната дата на презентацията?
  • Времева линия на развитието ви.
  • Как ще използвате парите, които искате от инвеститорите?

– Споделете позитивни резултати, които са налице точно в момента.

Приключете презентацията, като призовете публиката към действие (да влезне в сайта ви, да сканира даден QR код, да изпробва продукта ви и тн.)

Презентацията 10 slide pitch

 

Полезни линкове:

Pitchenvy.com – база данни с презентации pitch-ове на компании

The Art of the Start от Guy Kawasaki

Препоръчваме ви:

4 основни ключа в комуникацията с публиката при презентиране, от Любомир Стоянов

 

Снимка на корица от www.thepitchuk.com
Снимка 2 от Pitch & Grow XII – Prometheus (4/10/12)

Автор: Никола Янев

Никола Янев
Никола Янев е основател на Entrepreneur.bg, Президент на предприемаческата организация Start It Smart и организатор на събитията Sillicon Drinkabout Sofia. Пътува, чете, стартира и дава максимума от себе си. Вярва в доброто, хуманността и своите цели.