Начало / За напреднали / 5 основни принципа на успешната реклама във Facebook

5 основни принципа на успешната реклама във Facebook

facebook-adds

Facebook отдавна не e просто място, където човек да си губи времето с видеоклипове на котки. Най-посещаваната социална мрежа в страната е ценен канал в маркетинговата стратегия на множество малки до средни бизнеси. Facebook отваря безценни врати към сърцата и душите на голяма аудитория, в която лесно можете да намерите потребителите, които се нуждаят от вашите услуги.

Тези врати може да са безценни, но не са безплатни. Ако не сте имали късмета да откриете топлата вода и да направите публикация за това, която да набере популярност, ще се наложи да отворите портфейла. Или по-точно да заредите банковата карта и да пуснете реклама във Facebook.

Вариантите за това са два – да го направите сами или да използвате услугите на дигитална агенция. В случай, че се спрете на първата опция, споделяме пет основни принципа, чрез които да изградите успешни рекламни кампании във Facebook.

Дефинирайте целите на кампанията

Първата и най-важна стъпка при изграждането на работеща реклама във Facebook е да знаете какво искате да постигнете, както и какво съдържание искате да рекламирате. Това се нарича още цел на кампанията и е първият от важните етапи в изграждането й.

Можете да избирате между цели като увеличаване на лайкове, споделяния и коментари за дадена публикация, генериране на трафик, лийдове, продажби и други конверсии или просто разпознаваемост на бранда и по-голяма видимост за съдържанието, което сте създали.

След като дефинирате целите си, можете да преминете на следващите стъпки в изграждането на кампанията.

Подберете правилно аудиторията си

За да изпълните успешно тази стъпка, е важно да познавате потребителите, до които искате да достигнете. Бизнесът ви обвързан ли е с физическа локация? Ако рекламирате, например, ресторант, е важно да филтрирате аудиторията по местоположението й. Към по-млади или по-възрастни потенциални клиенти са ориентирани продуктите ви? Мъже или жени?

Тук на помощ идва т.нар. профил на купувача или buyer persona – образ на идеалния ви клиент, който ще помогне много в дефиниране на аудиторията за рекламите ви.

Meta Ads Manager предлага множество допълнителни опции за създаване на персонализирани за бизнеса ви аудитории. Някои примери са:

  • Потребители, които са се ангажирали с публикациите и/или рекламите ви през определено време.
  • Потребители, подобни на тези, които следят страницата ви.
  • Потребители, гледали част от ваше видео.
  • Потребители, посетили уебсайта ви.
  • Потребители, добавили продукт в количката си.

Някои от тези аудитории изискват инсталирането на т.нар. Meta пиксел – код, който се поставя на уебсайта ви и праща информация към Meta акаунта ви.

Изберете къде искате да се показва рекламата ви

Почти всички кампании могат да се показват както във Facebook, така и в Instagram, без да изискват допълнителни настройки, което е голям плюс. Разбира се, отново всичко зависи от целите на рекламата ви и аудиторията, която искате да достигнете.

Instagram се смята за запазена територия за по-младите, милениълите и Gen-Z поколението, така че ако продуктите ви са ориентирани към тях, не пропускайте този рекламен канал.

Рекламата във Facebook е подходяща при по-всеобхватна аудитория и особено, ако продуктите ви са ориентирани към други бизнеси.

Тествайте различни версии на текст и дизайн

Вече лесно можете да пуснете една кампания с множество варианти на криейтив елементите. Тествайте няколко вида текст, както и различни версии на визуалния елемент в рекламата.

Така ще видите кое работи по-добре за вашата аудитория, а това е най-сигурният начин да изразходите разумно бюджета си и да постигнете желаните резултати.

Анализирайте резултатите

Нарочно не споменаваме никъде за размера на рекламния ви бюджет. Той може да бъде по-висок или по-нисък според възможностите на бизнеса ви. С правилните настройки и оптимизация на рекламните кампании ще постигнете максимални резултати с добра възвращаемост на разходите, което е съществено.

За да разберете кои елементи от рекламата се нуждаят от оптимизация, е важно периодично да анализирате основните метрики, от които можете да извлечете информация за представянето на кампанията ви.

Някои от тях са:

  • Cost per click
  • Click-through rate
  • Cost per conversion
  • Cost per engagement
  • Conversion rate
  • Return on advertising spend (ROAS)

И един допълнителен съвет:

Потърсете помощ от професионалисти

Особено ако тепърва навлизате в света на рекламата във Facebook, консултация с дигитална агенция може да бъде много полезна, за да се ориентирате в изграждането на кампаниите. От там нататък пътят е само напред и нагоре към търсените резултати и осъществените продажби.


Автор: Entrepreneur Team