През последните години модните блогове и блоговете за красота се налагат като една от най-популярните сфери за стартиране на нови начинания в интернет. Този тип проекти привличат все повече онлайн предприемачи с интересната сфера, в която се развиват, възможността за изпробване на много нови дрехи от водещи марки, при това – често преди те да са се появили на пазара, както и за посещение на бляскави модни събития. А също и с възможността за партньорство с големи модни брандове, които могат да гарантират, че гардеробът ви ще е винаги съобразен с новите тенденции.
В добавка дрехите са една от най широко разпространените икономически области и нещо, от което няма как да се лишим. А това прави аудиторията за подобни блогове и медийни начинания изключително голяма. Не на последно място красотата е област от която всеки би могъл да започне да разбира, за разлика от редица други специализирани сфери като информационните технологии, финансите или автомобилите.
Всички тези предимства доведоха до там, че напоследък в този сегмент на онлайн медиите се включват все повече нови участници. Нещо повече – сред тях има както опитни предприемачи и журналисти, така и съвсем начинаещи и понякога доста млади ентусиасти. Наличието на достъпни отворени платформи за създаване на сайтове, най-разпространената сред които е WordPress, прави стартирането на такива проекти още по-лесно.
Ако си мислите обаче, че това означава, че работата по един блог за красота е само “цветя и рози”, помислете отново. Всъщност поддържането на такъв тематичен проект е една изключително отговорна област, в която трябва да се отделя не по-малко време и ресурси отколкото на всяко друго интернет начинание. В някои случаи дори повече.
В следващите редове ще ви запознаем с най-важните фактори, които трябва да се вземат предвид при създаването на блог за красота. От избора на хостинг, до маркетинга и привличането на аудиторията ви. Най-важният съвет, който можем да ви дадем е: подгответе се за сериозна работа, защото от страни може и да изглежда, че блоговете и медиите за красота са лесна работа, но това е само върхът на айсберга.
На какъв език и към каква аудитория?
Първото и най-важно нещо, което трябва да направите още преди да стартирате своя проект, е да определите аудиторията, към която ще бъде насочен той. Не всички блогове и медии на тема красота са еднакви в това отношение.
Някои от тях са по масови, докато други са изключително нишови. Някои могат да се фокусират върху официалното облекло и костюмите, докато други могат да са насочени главно към по-младежки и кежуал визии, както и по-модерни тенденции.
От важно значение е също и езикът, на който ще развивате своя сайт, защото различните национални аудитория имат различни особености и това би променило изцяло вашата дейност в бъдеще.
На каква платформа?
С над една трета от всички уебсайтове, съществуващи в момента, WordPress се е наложил като изключително удобна и безплатна платформа за създаване на нови онлайн начинания. Ако изберете тази система, ще получите на своя страна и огромна общност от програмисти, създаващи разширения (плъгини) или шаблони (теми) за вашия сайт. Много от тях – без пари, а други – срещу малка сума.
Хостинг
След като сте взели решение какъв тип блог да направите, можете да се замислите за следващата важна стъпка. Хостингът е от ключово значение за стабилното развитие на вашия проект в бъдеще. Ако сте решили да правите сайта си на платформата WordPress, която е най често срещания избор в наши дни, то тогава се уверете че хостингът е оптимизиран за тази система.
При избора на хостинг е важно също каква поддръжката ще получите, какви са параметрите и дали те ще могат да покрият както регулярните посещения така и пиковете в посещаемостта в определени силни моменти. Подробен преглед на услугите, които по мое мнение са надеждни, можете да направите на този сайт. Обърнете внимание не само на цената на хостинга, а най-вече на неговата надеждност и на това как той ще гарантира, че сайтът ще поеме трафика, когато нараства. Определени публикации и поводи могат да станат причина за пикове в посещаемостта и ще е особено неприятно, ако в този момент сайтът ви е недостъпен, защото сте избрали най-евтината опция за хостинг.
Изображенията ще са от ключово значение
Тъй като ще развивате вашия блок в областта на красотата и модата, а не например в областта на финансите, ще бъде от важно значение, какви картинки публикувате на него. Красотата е силно визуална сфера и съответно текстовото съдържание няма да бъде достатъчно за привличането на посетители, колкото и добро да е то.
Ще се наложи да се снабдите с качествен фотоапарат и дори с видеокамера, както и да се научите да боравите добре с тях. Използването на мобилен телефон за тези цели също е възможно, но имайте предвид, че неговата камера трябва да е със съответните параметри.
Колко често ще поствате?
Един от най-големите проблеми при създаване на блогове и малки медийни проекти е, че в началото техните създатели започват с ентусиазъм, но броени месеци по-късно вече им омръзва да публикуват информация регулярно. Затова и много от сайтовете бързо престават да се развиват. Имайте предвид, че регулярността е от важно значение и тя трябва да се спазва дори и да не виждате от рано плодовете на своя труд. Приходите ще дойдат по-късно. Затова е важно да си определите от самото начало честотата на публикуване и да се придържате към нея в бъдеще.
Помислете за маркетинга
Създаването на блога само по себе си не е достатъчно за да стане той популярен сред желаната от вас целева аудитория. За да се осъществи това, ще трябва да положите много повече усилия за неговото маркетиране. Добра идея е да навлезете в области като маркетинга в социалните мрежи, pay per click рекламата, оптимизацията за търсачки и редица други важни области. В наши дни дигиталният маркетинг е от най-голямо значение в тази сфера, което важи още повече, ако проектът ви е в интернет.
Помислете за изграждането на общност
Научете се да общувате със своята аудитория пълноценно дори и докато тя включва само петима души и ще се изненадате колко бързо и неусетно ще започне да се разширява. Намирайте начини да зарадвате посетителите на сайта си. Освен Facebook, можете да помислите и за редица други социални мрежи – има десетки нишови платформи, които могат да се окажат подходящи за вашия проект. Няколко идеи в тази посока можете да откриете тук. Друга възможност е да създадете интересен нюзлетър, с който да напомняте за себе си регулярно – например веднъж седмично – на своята аудитория. Помислете също за групи в Discord или дори за чат месинджъри, в които да поддържате по-тесен контакт с вашата аудитория. Важно е да използвате онези канали, които те самите използват.