Начало / Новини / Как да увеличим доверието в нашия онлайн магазин по време на криза

Как да увеличим доверието в нашия онлайн магазин по време на криза

В условията на извънредно положение, когато социалната дистанция се превръща в норма, все повече търговци започват да предлагат продукти и услуги онлайн. През последните седмици броят на действащите проекти в интернет значително се е увеличил, включително на новите онлайн магазини. Вече почти всеки малък бизнес се замисля за дигитално присъствие, а наличието на платформи за лесно създаване на сайтове, ускорява процеса.

 

Достатъчно ли е обаче създаването на електронен магазин? Знаем ли кои са най-добрите практики и как да присъстваме по най-добрия начин в онлайн пространството? А как да повишим доверието на нашите клиенти в онлайн магазина ни?

 

„Настоящата ситуация подтиква много предприемачи спешно да стартират или да разширят своето присъствие във виртуалното пространство. И тъй като всички са онлайн – потребители и бизнеси – шансовете за онлайн злоупотреби и измами започват да нарастват. Затова сега е по-важно от всякога всеки легитимен търговец да подготви магазина си така, че да се открои от „фалшивите“ онлайн магазини и да посрещне клиентите си, вдъхвайки доверие. Затова екипът ни е подготвил набор от полезни съвети и информация, които да са в помощ на всяка фирма, желаеща тепърва да създаде онлайн магазин, както и на търговците, които вече имат онлайн магазини и искат да подобрят присъствието им. Добрата новина е, че следвайки тези принципи, търговците ще получат дългосрочни предимства, чиито позитивен ефект ще се усеща много след настоящата трудна ситуация.“ – споделя Методи Дреновски, управител на най-голямата българска хостинг компания СуперХостинг.БГ.

 

Ето и съветите от нейния екип за повишаване на доверието и успеха на новите онлайн проекти.

 

На първо място е сигурността

 

Още щом отворят сайта, неговите посетители трябва да са наясно, че той е защитен и се грижи за тяхната сигурност. Наличието на надежден SSL сертификат вече е задължително условие за всеки онлайн магазин. Той пази чувствителните данни на клиентите и повишава доверието им към сайта. Криптираната връзка, която сертификатът осигурява, е защитена от неоторизиран достъп и гарантира неприкосновеността на данните, когато се извършват онлайн регистрации и транзакции.

 

Освен наличие на криптираща връзка, е необходимо да изберете надежден хостинг партньор с добра система за сигурност и денонощен мониторинг на инфраструктурата – това ще Ви помогне да съсредоточите усилията си в развитието на Вашия бизнес.

 

Общи условия, политики за доставка, връщане и замяна

 

Вторият най-важен начин да увеличите доверието на потребителите във Вашата онлайн платформа е да предоставите подробна информация за юридическото лице. По този начин потребителите ще са спокойни, че могат да проверят фирмата в търговския регистър, за да разберат дали тя реално съществува и доколко е легитимна. Тази информация обикновено се позиционира в общите условия на Вашия сайт.

 

На следващо място е необходимо да създадете добре написани и оформени страници с политики за връщане и замяна, политики за доставки и политики за поверителност. Някои SaaS платформи за онлайн магазини като Shopiko например имат готови шаблони на споменатите страници, подготвени от опитен екип юристи. Независимо каква платформа използвате за създаване на своя магазин обаче, наличието на такива страници е от ключово значение.

 

Страница “За нас”

 

Въпреки че тази страница не генерира директни продажби, тя запознава потребителите с дейността Ви. Също като страниците с общи условия и политики за връщане и доставка, страницата „За нас“ трябва да бъде много добре структурирана и на видно място. С нея на практика един сайт излиза от анонимност и „оживява“ в представата на клиентите. Страницата е необходимо да дава ясна представа за онлайн магазина, целите и намеренията на екипа, както и информация за предлаганите от сайта продукти и услуги, включително за тяхната история, производство, начин на съхранение и други детайли от съществено значение.

 

Страница с често задавани въпроси – FAQ

 

Клиентите се информират за Вашия бизнес и предлаганите от Вас стоки и услуги именно от тази страница. Затова е добра идея да я използвате максимално и да отговорите на най-важните и полезни за потребителите въпроси. Това не само ще Ви спести време, през което да давате същите отговори по телефон или имейл, а също и ще улесни посетителите на сайта.

 

Професионална поща, съдържаща името на Вашия онлайн магазин

 

През 2020 година наличието на собствен професионален имейл с името (домейна) на Вашия магазин вече е задължително, за да гледат клиентите сериозно на фирмата Ви. Това увеличава доверието и показва професионализъм. И обратното – комуникирайки с клиентите си през безплатни онлайн имейл услуги, рискувате тяхното доверие във Вас и Вашия проект рязко да спадне. Професионалните пощи са много по-сигурни и надеждни от безплатните имейл инструменти, като гарантират идентичността на магазина и пазят кореспонденцията му.

 

Разнообразни методи за плащане

 

Осигуряването на максимален брой и разнообразни методи за плащане спомага Вашият онлайн магазин да бъде достъпен за по-широк кръг от потребители. Колкото по-богати възможности в това отношение предлагате, толкова по-големи предпоставки за успешни продажби създавате.

 

Правото на избор създава у потребителите усещането за свобода и им гарантира удобството да използват най-предпочитания от тях метод за плащане. Сред най-често срещаните методи за плащане са наложен платеж, картови плащания, банков превод, а напоследък – дори криптовалути. За периода на извънредното положение най-търсени са онлайн транзакциите през различни финансови институции.

 

Подробна и актуална информация за контакт

 

Бъдете отворени към клиентите си и отговаряйте на техните запитвания максимално бързо. От ключово значение е да публикувате на сайта си подробна информация за контакт, включваща актуални телефони, професионален имейл и физически адрес на фирмата (ако има такъв). За да бъдете в крак с тенденциите, добавете по-бързи и лесни начини за комуникация с клиентите си като социални мрежи, форма за директни онлайн запитвания и чат.

 

Доставката също е от значение

 

Някои клиенти смятат доставката за ненужна инвестиция и понякога това е сред причините за отказ от покупки онлайн. В същото време има и потребители, които са готови да поръчат  продукти на по-голяма стойност, за да избегнат заплащането на доставка и да оправдаят инвестицията във Вашия магазин. От важно значение е търговецът да осигури максимална гъвкавост и прозрачност по отношение на цените и времето за доставка.

 

Съдържанието все още е ключово

 

За да спечели нови клиенти, всеки онлайн бизнес се нуждае от много добра продуктова фотография и подробни описания на предлаганите стоки и услуги. Добрите текстове и снимки не само показват професионализъм, а и улесняват Вашите клиенти да открият нужната им информация, което може да ги подтикне към покупка от Вас. Един от най-добрите начини да се позиционирате добре при органично търсене е да наблегнете на регулярното ново съдържание, което да е и полезно. Подходящ инструмент за това е блогът, както и каналите за разпространение и споделяне на добро съдържание – социалните мрежи, имейл маркетинга, партньорства с други бизнеси, инфлуенсър маркетингът.

 


Автор: Entrepreneur Team