Начало / All / Как се изчислява оценката на един стартъп (Инфографика)

Как се изчислява оценката на един стартъп (Инфографика)

Ако при развитието на стартъп започнете да търсите външно финансиране под формата на рискова инвестиция, със сигурност ще изскочи въпросът „Каква е оценката на моята компания?“.

Какво значение има оценката на вашия бизнес?

Оценката на вашия стартиращ бизнес определя какъв процент от компанията трябва да дадете в замяна на инвестицията, която търсите. В същото време, обаче, моментната оценка на един стартъп може да бъде 1 млн. лева, без той да може да се продаде за толкова или без дори да генерира приход, което автоматично означава, че оценката на стартъпите в ранен етап, определено не показва истинската стойност на компанията, а по-скоро потенциала и.

Оценката на един стартъп зависи от много неща, които включват потенциала за растеж, индустрията, в която се намира, напредъка до момента, евентуални продажби (компонент, много важен при b2b компаниите), репутацията на партньорите и други.

В инфографиката отдолу можете да видите примерни начини за оценка на стартъп в различните фази на развитие – Early(Seed) stage, Growth(Scaling) stage, Revenue(Exit) stage и компоненти, които инвеститорите взимат предвид.

Оценката на един стартъп (Инфографика)

 Infographic credit: FundersandFounders

Подкрепете ни, споделете тази статия със своите приятели! : )


Автор: Редакторски Екип

Редакторски Екип
Редакторският екип на Entrepreneur.bg е съставен от млади, амбициозни и креативни хора. Целта му е да информира читателите на Entrepreneur.bg за интересните неща, случващи се около българското и световно предприемачество.