Начало / All / От Пловдив до Силициевата долина

От Пловдив до Силициевата долина

Изпълнителният директор и част от екипът на Deskgod

Част от екипа на Deskgod: Даниел Христов – CEO, Христина Николова – COO и Пенка Барашка – ръководител на продажбите

Deskgod е българска компания, за която вече може би сте чували – дали от нашата статия със стартъпи, които ще „избухнат“ през 2014 година, дали от портфолиото на акселератора LAUNCHub или от други статии свързани със сериозното партньорството, което този стартъп заформи със Salesforce. Чували или не за Deskgod, няма значение, защото сега ще разберете повече за компанията от нашия разговор с изпълнителния й директор Даниел Христов.

Здравей Дани! Кажи ни какво е Deskgod.

Даниел: Визията на Deskgod е водена от идеята да осигурим на малкия и среден бизнес възможността да се възползва от качествен интегриран софтуер, с какъвто обикновено единствено големи корпорации разполагат и да го направим напълно конкурентен. Това е възможно благодарение на нашия SaaS (Sofware as a Service) бизнес модел, което означава, че вместо да имаме една твърда цена, то всеки плаща толкова, колкото използва. 

Deskgod предоставя цялостен пакет продукти и инструменти за менажиране на онлайн продажбения процес и комуникацията с уеб посетителите, като всички необходими инструменти са интегрирани в една глобална платформа.

Вярваме, че стартъп компаниите по света играят значителна роля в развитието на глобалната икономика и в нейното ръстово възстановяване – факт, който е признат от правителствата на много страни.

Затова и ние възприемаме като наша мисия да предоставим на тези стартъпи софтуера си безплатно и да им дадем преимущество, което те търсят, за да се разраснат.

Демо на Lead Dossiers от Deskgod

Кога стартира Deskgod и какво те провокира да го направиш?

Даниел: Основахме фирмата през 2012. Искрата за създаването на Deskgod дойде от мой приятел, който пожела да намерим решение на проблема с  менажирането на сайта му и това, че се налага да използва различни инструменти които не си “говорят” помежду си. Тогава осъзнахме, че всъщност липсва адекватно решение на този проблем. Големите фирми, чиито джобове са пълни с пари, си позволяват да плащат хиляди долари за девелъпмънт и подобни интеграции, но за малките и средни фирми, като например цветарският магазин на ъгъла на блока, е невъзможно да посрещнат подобен разход. Така създадохме Deskgod.

От колко човека се състои вашият екип?

Даниел: Екипът се състои от осем човека, като трима от тях отговарят за бизнес развитието, а останалата част са програмисти. Голямата заслуга за досегашния ни немалък успех дължим именно на страхотния екип на Deskgod – всичко е благодарение на тях. При нас денят започва от сутрешното кафе за събуждане, минава през дискутиране какво и как трябва да се направи и стигаме в края на краищата до заключения и решения, които до този момент не са ни подвели.

Deskgod

Знаем, че имате партньорство със Salesforce, накратко в какво се изразява то и как стигнахте до него? 

Даниел: Имахме щастието да станем Премиум партньор на Salesforce, които са една от водещите компании в света в областта на облачните технологии. Партньорството с тях стана възможно благодарение на дългосрочната ни политика да създаваме отличителни продукти с висока добавена стойност, които решават реални проблеми на потребителя. За нас това сътрудничество е значително признание и ни показва, че сме на прав път т.е. продуктите, създавани от нас, са стойностни и полезни за корпоративните бизнес организации.

Практически погледнато, чрез партньорството ни като Premium Salesforce ISV partner, ние получаваме приоритетно присъствие в екосистемата на Salesforce с всички възможни ползи за нашия маркетинг и продажбен процес.

Много трудно се става Партньор на Salceforece. Процедурата е шест-месечна, като стартира с одобряване на бизнес случая и следва проверка нивото на сигурността на сървърите и на кода на приложението.

Кажи ни повече за участието на Deskgod в Plug and Play Tech Center – как се включихте в този акселератор и каква беше най-голямата стойност, която ви даде присъствието там?

Даниел: Plug and Play Tech Center е бизнес акселаратор, намиращ се в Калифорния, чиято глобална мрежа включва над 180 инвеститори и общност от ценни корпоративни партньори.

За нас влизането ни в програмата на Plug and Play Tech Center е една много важна стъпка, дава  възможност да усетим накъде духа вятърът и така да вървим в правилната посока. От друга страна общуването със серийни предприемачи и корпоративни мениджъри, ни помага да усъвършенстваме нашия продукт и да натрупаме повече знания.

Вярвам, че включването ни в акселаратор като Plug and Play може не само да  помогне да се развием, но и да изградим нови контакти и да ни подготви за следващия рунд на финансиране. От друга страна, вратите на американския пазар могат да бъдат по-лесно прекрачени, който всъщност е и най-големия пазар на електронна търговия.

Вие имате офиси в Пловдив и в Сан Франциско, как подходихте към навлизането на американския пазар? Много компании намират тази задача за доста трудна.

Даниел: За навлизането ни на американския пазар голяма заслуга имат именно тези две ключови партньорства, които успяхме да реализираме със Salesforce и Plug and Play Tech Center. Това определено ще изиграе значителна роля при установяването ни там като водеща и стабилна компания. В момента работим върху задълбочаване на взаимоотношенията с тях и прилагаме различни маркетингови и продажбени стратегии. По този начин желаем да си осигурим други бъдещи поводи за гордост, в качеството си на българска компания, призната от американския пазар.

Какви са плановете ви за бъдещото развитие на компанията?

Даниел: Deskgod вече доказа своя потенциал и оттук нататък вратата към международния успех на компанията стои широко отворена. Успешното позициониране и установяване на една фирма на глобалния пазар обаче, върви с доста трудности, засягащи областта на маркетинга, развитието на каналите за продажба и други такива. Тези препятствия са основното предизвикателство, което възнамеряваме да преодолеем в близко бъдеще.

Дани, какво би посъветвал българите, които имат желание да стартират собствен бизнес?

Даниел: Да се усмихват повече! Бизнесът трябва да се прави с усмивка. Мисля че точно усмивката дава тази положителна нагласа, от която всеки предприемач има нужда, а когато човек е усмихнат и бизнесът доставя удоволствие, то тогава работите тръгват „от самосебе си“.

Пожелаваме успех на Deskgod!


Автор: Никола Янев

Никола Янев
Никола Янев е основател на Entrepreneur.bg, Президент на предприемаческата организация Start It Smart и организатор на събитията Sillicon Drinkabout Sofia. Пътува, чете, стартира и дава максимума от себе си. Вярва в доброто, хуманността и своите цели.
  • Вальо

    Има доста интересни български компании или такива, създадени от българи. Доколкото имам информация Beauty Walks (www.beautywalks.com) също е създадена от български екип.

    • Екип

      Доста интересно, за Beauty Walks не знаехме.

      Да, определено има много талантливи български предприемачи. В този раздел се опитваме да покажем точно тях – http://www.entrepreneur.bg/category/intervyuta/startupi/