Начало / За стартиращи / Как да стартирате собствен онлайн бизнес с обувки

Как да стартирате собствен онлайн бизнес с обувки

footwear-1838767_1280

Онлайн бизнесът с обувки може да бъде добър източник на доходи, но преди стартирането му е необходима внимателна подготовка и детайлно проучване. В тази статия ще разгледаме как да създадете успешен електронен магазин за обувки – от планирането, през развитие на продажбите и намирането на подходящите партньори.

Проучване на пазара

Преди да стартирате онлайн магазин, е добре да започнете с проучване на пазара. То ще ви даде добра представа какво правят другите марки в обувната индустрия. Така ще знаете каква дейност развива конкуренцията и ще бъдете наясно с нейните силни и слаби страни.

Освен да знаете какво продават най-успешните в бранша, добра идея е да проучите модните тенденции, най-продаваните продукти като например новите модели дамски боти от Stillo, целевия пазар, местоположението и цените.

Като част от проучването на пазара можете да прочетете отзивите за продуктите и да отбележите какво привлича клиентите и какво ги разочарова. Можете да почерпите вдъхновение от други магазини за обувки, но е добре да добавите своя принос и да планирате уникални дизайни, които да добавят стойност за вашите целеви клиенти. 

Можете също да анализирате тенденциите, свързани с продуктите, които планирате да продавате – дали хората ги търсят през цялата година, има ли сезонност, увеличават ли се запитванията с течение на времето и други.

Намерете подходящата ниша

Нишата е специфичен сегмент от по-голяма аудитория, към който може да се насочите. Това е група от съмишленици с конкретни интереси и нужди. Колкото по-тясна е нишата, толкова по-добре. 

Определянето на нишата е от съществено значение, за да достигнете до правилните клиенти и да предложите обувки, които да отговорят на техните изисквания. 

Използвайте Google Trends и въведете ключови думи, представляващи вашето уникално предложение за продажба (например „зимки обувки за жени“). 

Разгледайте свързаните заявки, демографските данни и местоположенията. Разберете кой търси продукти, подобни на вашата марка обувки, и се насочете към него. 

Изберете бизнес модела си

Най-важното решение, което трябва да вземете при стартирането на фирма за обувки, е каква ще бъде вашата структура. Можете например да изберете един от тези три модела:

Собствено производството

При този бизнес модел вие проектирате и произвеждате обувките и контролирате голяма част от веригата за доставки, като осигурявате контрол на качеството и персонализиране. Това изисква подробно планиране, финансиране, инсталации, технически капацитет и човешки ресурси.  

Търговия на едро

При този вариант вашият магазин купува обувки от производител, съхранява ги в склад и ги продава постепенно. Той изисква разходи за помещения, управление на инвентара и бизнес застраховка.

Дропшипинг

Това е добър начин да започнете бизнес с обувки, без да се притеснявате за стартовите разходи. При него онлайн магазинът ви ще бъде посредник между крайния клиент и производителя. 

Можете да се съсредоточите върху дизайна, маркетинга и комуникацията, докато доставчикът се грижи за изпълнението и управлението на складовите наличности. Обувките се произвеждат само когато е направена поръчка в онлайн магазина.

Разработване на бизнес план

Бизнес планът е документ, в който се описват целите на компанията, както и методите и сроковете за тяхното постигане. Това е пътната карта, която ви помага да структурирате и управлявате собствения си бизнес. 

Изгответе традиционен бизнес план, ако сте ориентирани към детайлите и предпочитате да следвате точно определени насоки или възнамерявате да получите финансиране от трети страни за производството на вашите обувки. Включете всеки детайл – от структурата на компанията и продуктовата линия до финансовите прогнози и исканията за финансиране. 

Напишете икономичен бизнес план, ако възнамерявате бързо да откриете по-малък магазин, ако бизнес структурата е по-опростена или ако възнамерявате да я адаптирате по време на път. Той може да бъде написан визуално като диаграма, съдържаща основни елементи, като уникално предложение за продажба, ключови дейности и потоци от приходи, ресурси и активи, партньорства и други.


Автор: Entrepreneur Team