Нишата за мода и красота е огромна и конкуренцията в нея от гледна точка на производители и търговци създава известни трудности при позиционирането.
Артикули като дамски обувки например далеч не са толкова лесни за маркетингова комуникация, независимо дали брандът сега навлиза на пазара, или е вече утвърден, но иска да стигне до нови клиенти. Ето няколко интересни стратегии, които да дадат идеи на маркетолозите.
Инфлуенсър маркетинг
Инфлуенсърството е едно от най-популярните съвременни подразделения на дигиталния маркетинг. То разчита на ангажиране на подходяща обществена личност с “влияние”, развит профил в поне една от популярните социални мрежи и аудитория от лоялни последователи, която искрено се вълнува от съветите и предложенията на лицето.
За да бъде успешна стратегията ви с инфлуенсърите, насочете се към представител, чието съдържание органично се допълва от дамските обувки: мода, лайфстайл, красота и други. Уточнете внимателно условията на сделката (бартер, финансово възнаграждение – фиксирано или на ваза представяне) и за предпочитане подпишете договор, който да гарантира вашите интереси. Можете да се обърнете и към професионална агенция, която да направи съответното проучване вместо вас.
Атрактивни ценови промоции
За да навлезете в нишата или да привлечете нови клиенти на дамски обувки, друг подход е да заложите на наистина атрактивни ценови отстъпки и промоции, т.нар. агресивна ценова стратегия.
При нея продавате артикулите си на близка до производствената, респективно покупната цена, като за себе си запазвате съвсем малък или никакъв маржин. От подобна стратегия се печели или в дългосрочен план чрез натрупване на лоялни клиенти, или ако успеете да продадете значителни количества (икономия от мащаба).
Предложения за подобна кампания могат да включват: два артикула на цената на един, -50% (и повече) отстъпка, разпродажби на определени дни или дати и много други. За да е по-ефективна стратегията, можете да я комуникирате в социални мрежи през рекламни банери или чрез плакати във физически магазин, ако разполагате с такъв.
Визуални маркетингови стимули
И като заговорихме за физически обекти, както добре знаем, витрините все още са един от най-добрите и ефективни начини да продавате дамски обувки. Отделете повече време и обмислете концепцията, аксесоарите, сезона и наредете по атрактивен начин най-ключовите си модели.
Отделно, декорирайте вътрешното пространство на магазина и го направете приятно за всеки потенциален клиент. Обърнете внимание на осветлението, озвучаването, цветовете и цялостната атмосфера.
Карти за лоялност
Картите за лоялност и възможността за трупане на точки също са конкурентно предимство, което може да се използва в рекламната стратегия. За някои клиенти възможността да пазаруват дългосрочно от даден бранд с отстъпки, които само нарастват във времето, може да се окаже достатъчен микростимул да предпочетат вас пред конкурентите ви.
Реклама в Интернет търсачките и социалните медии
Естествено, няма как да пропуснем и цялостния тестван във времето арсенал за дигитален маркетинг, а именно чрез рекламни банери и достигането до нова аудитория, която би имала интерес към дамските обувки, които предлагаме, и би направила покупка. Дори и да нямате онлайн магазин и да не желаете да инвестирате огромни суми в рекламни кампании, оптимизирайте местоположението на обекта си в Google Maps SEO чрез SEO и работете в посока на положителни резултати. някои и това е достатъчно да подобрите продажбите си.