Интернетът е много повече от очарователни видеа на сладки кученца. Той е сбъднатата маркетингова мечта на всеки бизнес. На една платформа брандовете могат да се свързват и да достигат до хиляди хора с посланията си.
Бизнесът рязко нахлу в интернет през последните години, за да се възползва от полезните му качества. Стратегия, известна още като дигитален маркетинг.
Със сигурност сте чували за него и сте се питали дали си струва и дали е подходящ за вас. Може би отговорът се крие в следващите редове.
Какво е дигитален маркетинг?
Дигитален маркетинг е всяка маркетингова дейност, която се основава на електронни устройства и, като цяло, в интернет. Той е група от дейности, които една компания или физическо лице извършва онлайн, за да привлече нови бизнес възможности.
Огромното количество инструменти, данни и канали, дават възможност на търговците да доставят персонализирано и ангажиращо съдържание на своя целеви пазар. Това се постига с резониращ с аудиторията текст и визия. Някои брандове разчитат и на видеа.
Защо се нуждаете от него?
Чрез дигиталния маркетинг имате достъп до неограничена информация, потенциални (контакти) и клиенти. Това е възможност, която никой предприемач не трябва да пропуска.
Въпреки това, най-важната причина, поради която вашият бизнес трябва да използва дигитален маркетинг, е интернет. Той позволява на марките на комуникират свободно с клиентите си и да изграждат доверие в тях, независимо на колко километра са един от друг.
Не трябва да пропускаме и трансформацията на обикновените телефони. В момента те са не само за разговори, а служат като компютри, с които хората комуникират, научават нови неща и пазаруват.
Смартфоните са изключително популярни, особено сред милениалите и поколението Z. С приложения като Instagram, Facebook и TikTok, в които те прекарват часове на ден, бизнесите са намерили пряка връзка с живота им.
Голяма част от марките избират Facebook и Instagram, за да рекламират продуктите и услугите си. Причината е широката възрастова демография – от тийнейджъри до клиенти в пенсионна възраст.
Предимства на дигиталния маркетинг
Дигиталният маркетинг е един от най-мощните маркетингови инструменти за всеки бизнес.
И за да докажем тезата си, ето някои от предимствата от дигиталния маркетинг за реклама:
- Най-измеримата форма на маркетинг, защото позволява анализи в реално време.
- Лесен достъп до целевата аудитория.
- По-ниска цена от рекламата във вестник, телевизия или радио.
- Реклами, насочени пряко към целевия пазар.
- Всички са в социалните мрежи и интернет.
- Пътят към покупката започва с проучване в интернет. Добрата маркетинг стратегия е вашият бранд да е отговорът на въпроса, който хората задават.
- Изцяло персонализирани реклами, които да достигнат до правилната аудитория.
Рекламата днес е много по-различна от преди години. Тогава, ако е трябвало да се свържете с целевия си сегмент, е било нужно да имате билбордове, флаери или да имате реклами по телевизията.
Днес връзката с клиентите е лесна и ефективна, комуникацията с тях – също. Персонализацията, която дигиталният маркетинг позволява, е невъзможна за останалите видове маркетинг.
Имейл маркетинг, реклама в социални мрежи, инфлуенсър маркетинг – всички тези стратегии могат да бъдат изцяло насочени към таргет аудиторията. Това, разбира се, води и до по-голям процент реализирани продажби.
Накратко, не позволявайте на бизнеса ви да изостава, а се възползвайте от дигиталния маркетинг.