Начало / All / Как онлайн бизнесът е добра възможност по време на криза

Как онлайн бизнесът е добра възможност по време на криза

phone-869669_640

Само за няколко седмици светът се промени. Не страната ни. Не Балканския полуостров. Не Европа. Светът! Днес всички говорят за новия и непознат вирус. Той преобърна световния ред, създаде предпоставки за нова финансова, икономическа и здравна криза, начерта нови правила и обърка плановете на милиарди хора. Днес всичко зависи от Него – до кога ще се разпространява, колко човека ще порази, как ще реагират различните държави, какво ще се случи с отделния човек, с неговия поминък, с бизнеса му…Десетки, стотици въпроси, на които никой не знае отговора. Икономисти и анализатори правят своите прогнози, чертаят графики и дават съвети, но какво ще се случи утре, никой не знае.

За някои това е краят, за други отваря нови възможности, а за трети е повод за преосмисляне и пренареждане на ежедневието. Истината е, че този вирус е изпитание. На волята, на характера, на психиката ни как да оцелеем и да се научим да се справяме във време на криза. Място за паника няма. Така или иначе не можем да спрем заразата. Всичко, което ни остава да направим е да се пренастроим, да поемем дълбоко въздух и да следваме правилото – изолация. А в случая, когато говорим за бизнеса – онлайн комуникация с нашите клиенти, екипа ни и партньорите ни.

Кризата в никакъв случай не означава, че по-голямата част от нас трябва да спрат да правят бизнес помежду си. Ние имаме задължение да се грижим, да поддържаме бизнеса си отворен и функциониращ, да помогнем за движението на парите в икономиката, да запазим екипите и клиентите си в безопасност.

И да не забравяме, че както се казва в старата поговорка, необходимостта е майка на изобретението. И така, как можем да продължим да продаваме и да правим бизнес по време на COVID-19?

В следващите редове ви представяме съветите на един от най-популярните онлайн магазини – Neostyle.bg. Той предлага голямо разнообразие от стоки за бита и домакинството, сервизи за хранене, сувенири, подарък за мъж и др.

Имайте план

Работата от дома е чудесен вариант, но това не е възможно за всички професии и фирми. Колко гъвкави могат да бъдат вашите работни условия? Имате ли план за действие в извънредни ситуации или приемственост, когато персоналът изобщо не може да работи? Уверете се, че имате ясна политика за служителите, че може да се справите с недостига на персонал, че разполагате с необходимите ресурси за изпълнение на операциите си. Не забравяйте да планирате тези сценарии, дори ако вероятността вашият бизнес да попадне в такава ситуация все още изглежда малка.

Обучете персонала си как да се справят с всякакви потенциални сценарии, как да комуникират вътрешно и с клиентите за ефектите, които това може да има.

Общувайте с клиенти и партньори

Уведомете клиентите си, че работите – с доставки, услуги, продължавате да улеснявате достъпа до необходимата информация и т.н. Покажете им как те могат да продължат да купуват от вас – например онлайн поръчки, дигитални срещи, виртуални презентации и т.н. Бъдете активни по отношение на комуникацията. Помогнете на вашите клиенти, персонал и други заинтересовани страни да придобият реалистична представа за това, което се случва. Изградете доверие, като бъдете проактивно прозрачни. Провеждайте бизнеса си онлайн, ако е възможно. Да, промяната на установените процедури, веригите за доставки и процесите е досадно и носи рискове, но ще се адаптирате, просто защото пазарите така или иначе се променят.

Намерете най-добрия начин за срещи

Както знаете, не е желателно да се срещнете лично с хората. Но това не означава, че не може да провеждате виртуални срещи и бизнес разговори. Използвайте Zoom, Skype или Viber, бъдете активни и не оставяйте срещите си.

Балансирайте работните приоритети и личните здравни изисквания

Ако имате възможност, изпратете екипа си да работи от дома. В случай, че това е невъзможно, направете всичко възможно да им подсигурите необходимите хигиенни условия и да им гарантирате безопасност на работното място.

Приспособете се към новата реалност и вижте възможностите

Не се паникьосвайте, вместо това търсете възможности. Умните инвеститори, бизнес лидерите и предприемачи гледат на спада на пазарите като възможност да намират нови пътища, нови решения, нови пазари. Те разглеждат наличните доказателства, тенденциите, които се очертават и виждат възможност, когато много други виждат бедствие. Тези хора не са идеалисти или не се съобразяват с предизвикателствата, пред които са изправени общностите, пазарите и икономиките. Истината е, че те са много по-наясно с всички предизвикателства и проблеми, защото се информират напълно за случващото се и след това търсят модели и търговски възможности. Те не стоят безучастни, а се стремят да се възползват от слабостта на конкурентите си и да намерят нов начин за растеж.


Автор: Entrepreneur Team